Visar inlägg med etikett Vår. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vår. Visa alla inlägg

torsdag 22 mars 2012

Auktion på lördag!


Idag har vi en underbar vårdag, soligt och skönt. I gräsmattan börjar små minikrokus,  titta upp lite här och där, undrar vem som hjälpt mig att flytta lökarna från rabatten?


Ser fram emot lördagen då är det auktion i Arlandastad, skulle kunna tänka mig att ropa in det här bordet inte för att jag behöver fler bord men tycker det ser fint ut.
En sak som jag letat efter länge är en stekhuv ser dom inte så ofta och hittar jag nån så brukar det vara fel prislapp, så nu håller jag tummarna att den här inte blir för dyr.



Ha det bäst!
Kramar Lena

söndag 10 april 2011

Äntligen vår



Vilken vårdag vi har haft lite blåsigt men soligt och dagen har tillbringats i trädgården för välbehövlig vårstädning, det har krattats och rensats, men mest har jag njutit av det som spirar i rabatterna och av de ljuvliga snödropparna som lyser runt fruktträden, äntligen är det vår.

Ha en fin kväll!
Kramar Lena

söndag 2 maj 2010

Sköna Maj

Här har det inte varit tid för bloggande idag, inte så mycket i alla fall. Här har dansats runt i Orsadräkt hela dagen. Nåja  har inte haft Orsadräkten på sen jag var 6-7-år men önskar att jag haft en är ändå född i Orsa.
Grattis Kalle och hela kören Ni var och är bäst!
Men det får bli några bilder från rabatten under köksfönstret.
En vacker tulpan som öppnar sig för världen.
Mina älskade primula.

Massor av pärlhyacinter. Och en liten blå bland vintergrönan.
Men nu måste jag leta reda på en kruka till lavendeln ,dagens lite inköp.
Helgen bara rusade iväg och imorgon är det vardag igen, hinner liksom inte med.
Ha nu en fin majvecka!
Kramar till Er alla och Grattis Orsa Diakoni!
Lena

söndag 18 april 2010

Äntligen vår

Äntligen!!
Nu får man väl äntligen vårkänslor. Till och med en liten Primula tittar fram-

Idag har vårsolen lyst över oss och vårstädningen i trädgården har börjat. HÄRLIGT!
Kaprifolen som räddades ur rabatten och hamnade i en hink måste få lite ny jord. Den har stått i sin hink i tre år nu. men jag pratar mycket med den och den får snart några murgrönekompisar.
Krukorna längtar efter att få lite blommor i sig. Det blir vita som vanligt. men det är för tidigt än.
Jag kanske hittar nåt på bloggträffen på Ulriksdal.
Ja just det . det är bloggträff på Ulriksdal den 29 april. kika in hos Lottens vita och gröna så får ni veta mer!
Ha nu en skön söndagkväll och en bra vecka!
Kramar Lena

söndag 11 april 2010

Vår inne men inte ute

Så här ser det just nu ut vid mitt planteringsbord! Nej jag bor inte norr om polcirkeln som man kan tro när man ser den här bilden. Men all snö som skottades av garagetaket hamnade där, så det är väl bara att ge sig ut och skotta. Innan snön är borta får jag nog inga vårkänslor ute. Jag får återkomma med fler bilder från min lilla hörna av trädgården här tillbringar jag mycket tid.



Tack Katrine på Fågel Blå som inspirerade mig med sina fina penseer. Jag blev ju tvungen att köpa några jag också. Så nu är det lite vår inne i alla fall.

Till Er Alla ha en skön Söndagseftermiddag
Kram Lena