Visar inlägg med etikett Butiker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Butiker. Visa alla inlägg

onsdag 12 juni 2013

Callian, Antikt & Brocante


En trappa ner i den häftiga butiken In The Mood har Sussi, Callian Antikt & Brocante, skapat en vacker interiör med sina franska antikviteter.

Så mycket fint att titta på som t.ex. den här söta tösen.





Hela rummet andas verkligen Frankrike och nog är det något visst med franska antikviteter.


Det här och mycket annat vackert hittar ni på Renstiernas gata 14 på söder i Stockholm. 

Soliga kramar Lena

fredag 7 juni 2013

In The Mood


Förra veckan hade In The Mood en trevlig kundkväll, butiken som är så spännande och vacker.


Kompisen Lotta och jag gick länge och tittade på allt som är så häftigt arrangerat, här kan man verkligen tanka inspiration.

Lyckades inte få med mig kameran så det fick bli mobilbilder.






Har ni vägarna förbi söder i Stockholm så missa inte In The Mood. I lokalen finns också Sussi " Callian Antikt & Brocante " med underbart vackra ting från Frankrike. Blir lite bilder därifrån i nästa inlägg.

Kramar Lena

lördag 2 februari 2013

Äntligen helg!


Redan februari och redan lite ljusare, härligt.

Igår gjorde jag ett besök på Nacka Byggnadsvård där finns så mycket spännande både gammalt och nytt.


Här finns linoljefärg i alla kulörer.


Det här badkaret skulle jag inte säga nej till.


Ha en härlig helg!
Kram Lena

onsdag 15 februari 2012

GARBO INTERIORS

Högt upp på min villgöralista har länge stått ett besök hos GARBO INTERIORS och äntligen blev det av. Helt underbar butik som drivs av två härliga tjejer som gärna visade runt och berättade. Här kommer en hel radda bilder av varierande kvalité fotade med mobilen.





Det här skåpet blev jag lite kär i!









Härlig ljuskrona från Tage Andersens kollektion. Ja en butik med massor av inspiration väl värd ett besök, jag kommer definitivt att besöka den fler gånger och då ska jag ta med kameran.

Ha det bäst!
Kramar Lena

P.S. Ni har väl inte missat min utlottning av fribiljetter till Rum och Trädgårdsmässan i förra inlägget!  D.S.

söndag 25 september 2011

Lev vackert


I början på sommaren hade jag möjlighet att besöka den ljuvliga butiken
 Lev Vackert i Kristinehamn.



Oj så mycket vackert och så fint arrangerat allt var. Här kunde man få hur mycket inspiration som helst.


I cafeét fanns hur mycket smarrigt som helst och mackorna var så goda och kakan mumsig.





Ja, Ingela och Petra har verkligen lyckats skapa en butik med härlig atmosfär.


Ni har väl varit inne på butikens blogg Lev Vackert klicka på namnet så kommer Du dit.

Ja, ta det lite vackert har det varit för mig nu ett tag och det har kännts bra.
Tack alla snälla rara för fina kommentarer och mail.

Kramar till Er alla!
Lena