Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg

fredag 31 december 2010

Gott Nytt År





Ett riktigt GOTT NYTT ÅR
önskar jag Er alla!

Kramar Lena

torsdag 30 december 2010

En rättelse


Måste göra en rättelse, skrev nog lite otydligt i förra inlägget. Jag gör inte collage i kameran vet inte ens om det går, jag gör collagen i Picnik.com som goa Lotten tipsade om. Och min kamera är en en vanlig digitalkamera som jag inte behärskar den står alltid på auto, men nu hittade jag ju instruktionsboken så jag kan kolla vad alla knapparna är till för.

Kom på att jag inte visat nån bild på min amaryllis, ni kanske kommer ihåg att jag hade ett fasligt sjå när den skulle planteras. Men efter sex veckor blev den så här fin, ja inte orange som den ser ut på bilden utan fint röd. Färgen beror nog på att jag inte har koll på knapparna på kameran, försökte redigera i Picnik men då blev den illgrön så det fick bli så här. Men jag hittade att man kan göra ramar så det fick bli en julram på årets sista julbild.


Ha det gott!

Kramar  Lena

måndag 27 december 2010

God Fortsättning


Så var då juldagarna över, visst gick det fort. Men det har varit en fin helg med familjen precis som det ska vara. Klappar under granen och god  mat, ett och annat besök till godisbordet har det ju också blivit.


Idag har det varit arbetsdag igen men det känns ganska skönt att komma igång, framför allt är det städning som står på schemat.
Julgrejerna ska bort och kanske lite ommöblering för nu är det rörigt.


En riktigt God Fortsättning på helgen önskar jag Er alla som tittar in hos mig och Tack för alla snälla kommentarer!

Kramar Lena

onsdag 22 december 2010

God Jul


Julafton närmar sig med stormsteg och jag kan inte påstå att allt är klart.
Sista klapparna ska inhandlas, en del mat är inte klar men ikväll ska sillen läggas in. Imorgon kväll ska granen kläs och skinkan in i ugnen, det är en tradition som jag har med mig sen jag var barn. När mina barn var små pyntade jag halva natten till julafton men nu tjuvstartar jag lite till advent.
Så den här granen är inte årets utan en som var med i ett reportage för några år sen. Jag har fotat direkt från tidningen så Ni får ursäkta bildkvalitén.


Det är dubbla belysningar i granen så det blir mycket ljus men jag gillar inte de plastiga hållarna så jag har rosetter runt varje ljus. Ja, som jag sagt förut så är jag ingen minimalist och det syns nog i julgranen.


Ett godisbord är ett måste när det är jul och det brukar vara välbesökt. I år blir det bara färdigköpt har inte hunnit göra knäck ens.

En dag kvar att jobba och det blir säkert full fart precis som idag, men sen blir det ett par dagars ledighet innan det är dags för jobb igen.

En underbar Jul till Er Alla!

Hjärtekramar Lena

måndag 20 december 2010

Julhanddukar


Visst har jag fått tag på fina handdukar till jul. Jag hittade dom i en partilåda när jag var på en auktion i höstas,  tyckte att det passade så bra med siffrorna till jul.



Perfekt att använda kökshanddukar som servetter, hade jag bara hunnit hade det nog blivit stolsdynor och ett par kuddar.

Ha en fin måndagskväll!

Kramar till Er alla!
Lena

söndag 19 december 2010

4:e Advent


Här är vi mer eller mindre insnöade, snön har vräkt ner hela dagen och det har blåst och yrt så nu syns inte längre ljusslingorna på bron och balkongen.


Vart tog lyktorna vägen? Dom kommer väl fram till våren kanske!
Dagen har ägnats åt städning ett nödvändigt ont men väldigt välbehövligt.
Lite djupdykning i jullådorna gjorde att jag hittade mina änglavingar som fick komma upp tillsammans med en ljusslinga.


Alla snälla rara vänner därute i cyberrymden hoppas Ni utsäktar att jag just nu är en usel bloggvän men Ni ska veta att jag tänker på Er, min tid för bloggen är just nu minimal och jag vet att den här veckan kommer att vara intensiv. Men på fredag kommer tomten för det har han lovat!

En fin kväll till Er alla!
Snöiga kramar Lena



fredag 17 december 2010

Fredagsdrinken


Äntligen fredag, ja inte så att tiden går sakta tvärtom den bara rusar iväg men visst är det skönt med fredagar man liksom varvar ner och kopplar av. 


Jag tog fram en flaska bubbel och några glas så vi kan ta en fredagsdrink tillsammans och ladda inför helgens bestyr. Ja Ni vet julklappar, städning, pyntning och allt det andra vi ska hinna med innan tomten kommer.

Skål och var rädda om Er!

Kramar Lena


tisdag 14 december 2010

Ett litet julkort




Skickar bara ett litet julkort ikväll till alla Er snälla därute och tackar för alla fina kommentarer och tack till alla Er som kikar in hos mig. Kortet kommer från Country by mail och är så fint och minner om en gammaldags jul så vackert och inte det minsta stressigt.

Kramar Lena

måndag 13 december 2010

Luciatåget


Kikar bara in för att önska Er alla en riktigt fin Luciadag.

Lussekramar Lena

söndag 12 december 2010

3:e Advent


Ja så har vi då tänt det tredje ljuset och julen närmar sig med stormsteg. Här har det mest varit jobb hela helgen roligt men lite stressigt att man inte hinner med så mycket hemma.
Och inte hinner jag med bloggen heller, kikar in som hastigast men har varit dålig på att kommentera men jag kommer snart igen.
Hoppas Ni alla har haft en fin adventshelg, ser att att Ni har fått det så julfint och mysigt. Nu ska jag koppla av med ett glas vaniljglögg.

Ha en fin kväll!
Kramar Lena

torsdag 9 december 2010

Lite rött i köket


Måste väl visa att jag fått det lite juligt i köket i alla fall. Här är det rött som gäller, julgardinerna har hängt med i många år nu men dom hör liksom till julköket. Min amaryllis växer mest på höjden, ska bli spännande att se när den börjar blomma.
Ser fram emot en lugn kväll efter en intensiv dag, imorgon är det redan fredag, vart tar dagarna vägen.
 På lördag är det auktion igen alltid lika spännande.

Ta väl hand om Er ute i vårt snörika land!
Kramar till Er alla!
Lena

onsdag 8 december 2010

Vädersol


Idag har vi ett väderfenomen här i Stockholm, ser ut som stor regnbåge med ett enormt sken. Såg det när jag var ute med vovven och sen hörde jag det på radion. Bilden har jag lånat från webben den är tagen vid Västerbron av Maja Suslin/Scanpix.
Fenomenet kallas Vädersol och motsvarar regnbågen på sommaren, det heter också Halo som är grekiska och betyder ring omkring solen enligt google.
 Helt otroligt vackert, försökte själv fånga det på bild men det var svårt men vill ändå visa vilket fint väder vi har idag.



Hoppas Ni alla har fin dag!

Soliga kramar Lena



söndag 5 december 2010

2:a Advent


Så har vi redan den 2:a advent, det känns som om det bara går fortare och fortare. Visst är väl ändå december den månad som går fortast, man har som mest att göra på jobbet och som mest att göra hemma.


Själv har jag ju mest stått under misteln och väntat, maken undrade naturligtvis varför jag stod där, det tog ett tag innan poletten trillade ner.

Ha nu en fortsatt fin adventskväll!
Kramar till Er alla!
Lena

söndag 28 november 2010

1:a Advent


Så var det då dags att tända det första adventsljuset en härlig känsla, det är liksom nu det börjar på riktigt. Alla förberedelser med pynt, gran, klappar och mat nu känns det liksom lovligt att sätta igång. Jag vill inte börja för tidigt med att pynta då hinner jag kanske tröttna innan tomten kommer.




Nu ska här provsmakas på årets första glögg!

Ha en riktigt fin 1:a Adventskväll!

Kramar Lena

onsdag 24 november 2010

Lite grönt i alla fall


Hallå där ute i mörkret och kylan!

Nu går tiden alldeles för fort redan onsdag och vilken onsdag sen. Här snöar det från alla håll och blåser småspik, har redan sopat bilen fyra gånger idag och det blir en gång till när jag ska hem. Jag gillar visserligen vinter och snö men snön ska komma uppifrån och solen ska skina.
Ser att många av Er redan adventspyntat så fint, själv lyckades jag få på lite låtsasgrönt på lampan i köket imorse. Ja, jag släpade ner jullådorna från vinden också så ikväll ska jag dyka ner i dom för att se om jag hittar adventsljusstakarna.

Ha en fin kväll!

Kramar Lena