Visar inlägg med etikett Auktion. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Auktion. Visa alla inlägg

lördag 25 januari 2014

Auktionsdags!




Idag är det dags för auktion i "Skutan" i Saltsjö-Boo, mycket spännande som ska ropas ut.








Lite bilder från förhandsvisningen.

Ha en fin helg!
Kram Lena

fredag 25 januari 2013

Trähäst på auktion


Visst är den charmig den här gamla trähästen, syns att många barn har suttit på ryggen på den och försökt hålla sig kvar när den gungat. För de mindre barnen togs medarna bort och hästen kunde rulla fram i sakta mak.

Nu har ju den gamla pållen säkert passerat sin 100-årsdag så den kanske får vila som en vacker inredningsdetalj, även om den fortfarande är vid god vigör.



På lördag är det auktion igen, nedan syns lite av det som fixats i veckan.


Auktionen hålls i Lännersta, Saltsjö-Boo ca 500 objekt ska förhoppningsvis få nya hem. Kika in på Kanonauktioners hemsida om du vill veta mer och se fler bilder. Kanske vi ses!

Passar på att önska en fin helg!
Kramar Lena

torsdag 13 december 2012

Hinner inte med!!!


Tiden går alldeles för fort just nu, så mycket som ska hinnas med innan jul.


Håller som bäst på att fixa till inför lördagens auktion.


Tog några snabba bilder med mobilen igår kväll.



Tänk om man hade plats för den här fina järnsängen eller det vackra svarta bordet på översta bilden.



Tack snälla för alla goa kommentarer, själv är jag urusel just nu på att kommentera hinner bara snabbkika in i bloggvärlden ibland.

Ha en fin Luciadag!
Kramar Lena



fredag 23 november 2012

Västgötaskrin


Har ju turen att få se mycket fint i mitt jobb som det här vackra skrinet. Har fått lära mig att det med största sannolikhet kommer från Västergötland och är från 1700-talet.


Det har kvar sin originalfärg och är i fint skick, insidan är målat i en härlig rödorange färg.


I så här fina skrin förvarades viktiga dokument förr kanske testamenten, gårdens handlingar och annat viktigt. Önskar att skrinet kunde berätta sin historia och att det kommer att få ett hem som uppskattar dess värde. Skrinet  kommer att auktioneras ut imorgon hos Kanonauktioner i Saltsjö-Boo.

Ha en fin fredag!
Kramar Lena

torsdag 1 november 2012

Antik trådhållare


En så fin trådhållare säkert över 100 år gammal. Den här lite extra ovanlig för i den kan man ha flera olika spolar, dom flesta man ser är bara för en spole eller ett nystan.


Den är gjord i masurbjörk och det syns att den är flitigt använd. Genom de små hålen stack trådarna ut så att de inte blev trassliga.


Undrar så vem den har tillhört och vad den varit med om, har säkert en spännande historia.

Kram Lena

torsdag 25 oktober 2012

AUKTION


Som jag skrev i förra inlägget så är det snart dags för auktion för min del.
Min gode vän Ralph som har Kanonauktioner har nu flyttat till ny lokal i Saltsö-Boo, Prästkragens väg 15 närmare bestämt.

Jag har hjälpt till att ställa iordning lokalen inför auktionen vilket har varit väldigt roligt, alltid spännande att få se så många vackra föremål. Har ju fått se en del godsaker som gärna skulle få flytta in hos mig.

Så på lördag är det dags för auktion kl. 11-18, visning fredag 12-18 och lördag 10-11.

Jag vet ju vad jag ska göra på lördag.

Kram Lena




söndag 21 oktober 2012

Allmoge


Jag har en stor förkärlek till allmogeföremål och förundras ofta över vilken omsorg som lades ner för att göra vardagsföremål så vackra. Färgerna är så fina och det naturliga slitaget gör att allmogeföremål har sån känsla.

Sen kan jag ju inte låta bli att fundera över vem som ägt och använt föremålen. Vem malde t.ex. sina kryddor i den här kryddkvarnen, det syns ju att den är väl använd. Och vem gjorde det här fina karvsnittet som syns i förgrunden.


En originalmålad byrå från Hälsingland ca 1840 skulle jag inte tacka nej till. Visst är den vacker här kan man tala om patina.




Nästa lördag kommer allt detta att auktioneras ut plus en massa annat fint förstås. Gå gärna in på Kanonauktioners hemsida och titta på fler föremål. Jag lovar jag kommer att vara där.

Kramar Lena

torsdag 22 mars 2012

Auktion på lördag!


Idag har vi en underbar vårdag, soligt och skönt. I gräsmattan börjar små minikrokus,  titta upp lite här och där, undrar vem som hjälpt mig att flytta lökarna från rabatten?


Ser fram emot lördagen då är det auktion i Arlandastad, skulle kunna tänka mig att ropa in det här bordet inte för att jag behöver fler bord men tycker det ser fint ut.
En sak som jag letat efter länge är en stekhuv ser dom inte så ofta och hittar jag nån så brukar det vara fel prislapp, så nu håller jag tummarna att den här inte blir för dyr.



Ha det bäst!
Kramar Lena

lördag 4 februari 2012

Auktionsfynd


Oj så mycket folk det var på auktionen förra lördagen och så många spännande saker. Auktionsfynd kan ju dels vara att ropa hem nåt fint till ett fyndpris men det kan ju också vara att ropa in något som man letat efter ett tag.
 Jag letar alltid efter koffertar tycker att många är fina och praktiska till förvaring så den här fick följa med mig.


Jo det blev lite annat också söta pallar och plåtbrickor, är ju tokig i fina brickor och den understa var riktigt stor och charmig.



Ett fällbord med svart underrede och lite annat som jag får visa en annan gång fick också följa med.


Vad hände då med det lilla söta lådbordet som jag visade i tidigare inlägg, jo det var många som föll för det så priset passerade min gräns flera gånger om.
Det är det som är så spännande med auktion man vet aldrig vad man får med sig hem.

Önskar Er alla en fin vinterhelg!
Kramar Lena

fredag 27 januari 2012

AUKTION


Imorgon är auktion som gäller för mig var ett tag sen sist så det ska bli roligt. Tycker det här lilla lådbordet ser fint ut och soffan som skymtar i kanten ser spännande ut.

Det är Kanonauktioner som har månadsauktion i Arlandastad Eurostop.
Klicka på namnet så kommer du till deras hemsida och kan se fler bilder.

Önskar Er alla en fin helg!
Kramar Lena

fredag 28 oktober 2011

Auktion





Imorgon är det dags för auktion igen i Arlandastad ska bli riktigt roligt.
Man vet ju aldrig vad det finns för spännande saker som kan finnas.

Ni missar väl inte min utlottning av fribiljetter till Antikmässan i Frihamnen i Stockholm i förra inlägget.

Ha en underbar helg !

Kramar Lena

fredag 1 juli 2011

Sommarauktion

Imorgon är det dags för sommarauktion igen i Stavsnäs by på Värmdö.



Visningen börjar kl. 10 och auktionen startar kl. 11


Kanske vi ses där, tror det kommer att bli en spännande auktion.

Har varit lite mycket för mig nu ett tag så bloggande har det inte blivit mycket av men det kommer säkert lugnare tider.

En underbar helg önskar jag er alla!

Kramar Lena

fredag 6 maj 2011

Auktion


Imorgon är det äntligen dags för auktion igen har ju inte varit på auktion sen i februari så nu ska det bli jätteroligt. Har lånat lite bilder från Kanonauktioners hemsida, gillar dagbädden ser nätt och fin ut och slagbordet är ju inte så tokigt det heller, varför har man inte mer plats suck!

Auktionen är i Arlandastad Eurostop visning 10-11 och auktionen börjar kl. 11

Äntligen har solen kommit tillbaka så nu hoppas jag att den lyser på alla hela helgen, ha det bäst!

Kramar Lena

fredag 25 februari 2011

Auktion imorgon


Redan fredag veckorna bara rusar iväg känns det som. Och även om inte vädret gör att man får några vårkänslor så har i alla fall ljuset kommit tillbaka.

Lördag imorgon och då blir det auktion i Arlandastad för mig alltid lika roligt och spännande.

Önskar Er alla en härlig helg!
Kramar Lena

söndag 30 januari 2011

Ropa in ropa ut


Nu får ni ursäkta bildkvalitén, denna underbara statyn ropades ut på auktionen igår, hon är gjord i trä och antik riktigt hur gammal kom vi inte riktigt fram till men visst är hon stilig, hon är lika lång som jag och har ett vilsamt drag över sig. Hon kunde gärna ha fått flytta hem till mig men hon var ingen billig dam.

Nej det blev inte några spännande inrop, desto fler utrop. Men det var en mycket rolig dag med så mycket folk och många fina antikviteter och massor av trevlig kuriosa. Jo det är jag som står där med klubban i högsta hugg.


Snart dags för kudden bara en liten sväng med vovven först.

Ha det gott vänner!
Kramar Lena

fredag 28 januari 2011

Auktion


Imorgon är det dags för auktion känns som om det var evigheter sen, alltid lika roligt att se vad som ska ropas ut.
Det är Kanonauktioner som håller auktion i Eurostop i Arlandastad. Visning mellan 10-11 då auktionen börjar.
Ser så fram emot en rolig dag även om det är jobb för mig.

Det finns fortfarande möjlighet att delta i min lilla utlottning klicka på bilden högst upp i högerspalten så kommer Du dit, vinnaren dras den 6 februari.

Nu önskar jag Er alla en riktigt fin helg!

Kramar Lena

måndag 3 januari 2011

God Fortsättning!


En försenad julklapp till mig själv,i mellandagarna var jag på auktion och ropade in den här fina ljuskronan. Det var en inrednings- och möbelaffär som skulle upphöra så allt auktionerades ut och jag föll för kronan. Kom nu inte och säg nåt om att jag redan har flera stycken, för då säger jag som jag sa till maken, den här ska jag ha ute i sommar!!

2011 ett nytt år med nya möjligheter, visst känns det spännande. Jag vet redan nu att det blir en spännande vår med flera mässor och nya projekt tillsammans med såväl nya som gamla kollegor.

God Fortsättning på 2011!

Kramar till Er Alla
Lena

söndag 21 november 2010

Salsskåpet


Måste bara visa några bilder på det fina skåpet som auktionerades ur ut igår, helt underbara målningar gjorda av någon som verkligen kunde måla.Jag hade ju bara sett skåpet på bild så att få se det på riktigt var ju en njutning. Att skåpet var från 1700-talet var det många som var eniga om, ett riktigt fint rokokoskåp, men när det blev målat ja någon gång under 1800-talet ingen färg under det svarta kunde skymtas och inte hade det heller 1800-talets senare dels kineserier så kanske målades det på mitten av 1800-talet. När vi tittade på baksidan såg vi lite maskhål vilket tyder på att skåpet kommer från södra  delen av Sverige, möbler från norra Sverige har sällan maskhål.
Nu får Ni ursäkta men jag liksom fastnar när jag ser en sån här fin möbel  och det är så roligt när man träffar personer som är duktiga och som delar med sig av sin kunskap man lär sig så mycket spännande.
Nej skåpet blev inte mitt, det visste jag så fort jag såg skåpet.
Vad blev då slutpriset?
Håll i Er!
Slutpris 32 500 kr

Ja men jag fick ju ändå se ett väldigt fint skåp!

Kramar till Er alla!

Lena

fredag 19 november 2010

Auktionsdags


Hallå alla där ute i vårt avlånga land, ikväll är det kyligt och till natten ska det komma snö. Tur att det är varmt och gosigt inomhus, sitter här och förbereder mig inför morgondagens auktion. Det här vackra rokokoskåpet från 1700-talet ska auktioneras ut. Visst är det vackert jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha det skåpet hemma, nu tror jag att det blir dyrare än vad min plånbok tillåter men jag tycker det är så roligt att bara få se och känna på alla fina klenoder när jag är på auktion alltid lär jag mig något.
Men vem vet kanske finns det något som jag faller för imorgon.
Ha nu en riktigt mysig fredagskväll och en fin helg så syns vi snart igen!

Kramar till Er alla

Lena

fredag 29 oktober 2010

Auktionsdax


Kolla! 3 bilder bredvid varandra i ett litet collage! Hur jag gjorde det vet jag faktiskt inte! Men jag har varit inne på Picnik och snurrat fram och tillbaka och rätt som det var blev det i alla fall rätt ok även om det är lite suddigt!

Fredag igen! Och en solig härlig fredag med underbara höstfärger.
Imorgon ska jag på auktion i Arlandastad, har inte varit på auktion på hela hösten så det ser jag verkligen fram emot. Bilderna har jag hämtat från Kanonauktioners hemsida med tillåtelse, det är några av de föremål som ska auktioneras ut imorgon. Men det ska också finnas massor av småpartier och det brukar alltid vara spännande.

Ha nu en underbar hösthelg alla goa!

Kramar Lena