Visar inlägg med etikett Butiken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Butiken. Visa alla inlägg

onsdag 18 januari 2012

Behöver inspiration!


Ja så här rufsig ser jag nog ut nu för här pågår rensning och röjning ska bli lite mer ordning i butiken.


Så här putsas och fejas och reas för att få plats med lite nyheter.


Får allt ta och kamma till mig till imorgon för då är det Formex som gäller. Hoppas få massor av inspiration för det behövs just, nu sen blir det väl en del inköp även om det är rätt måttligt nu när jag jobbar med gamla ting.

Sen hoppas jag förstås på att få träffa goa bloggvänner det är alltid så roligt.

Ha det bäst!
Kram Lena




onsdag 23 november 2011

Hänga tavlor


Tack snälla Marie för den fina blomman, den står nu på hedersplats i mitt skyltfönster och jag pratar med den varje dag.


Goa Marie med bloggen Nostalgi och Romantik var ju och hälsade på mig på antikmässan och visade en bild hos sig på ett par tavlor. Jag har fått ett par frågor om upphängningen. Som den skrotsamlare jag är så tar jag ju reda på det mesta ( brahasaker ni vet ). Här har jag använt kedjorna från en taklampa som gått i kras, blev väl rätt ok.


Ha det bäst!
Kramar Lena



tisdag 15 november 2011

Högt och lågt!

Bild från butiken

Idag far jag fram både högt och lågt för att få plats med lite nytt inför julen.


Bild från butiken

Men jag vet inte om det blir bättre eller ännu mer rörigt än det var förut!!!

Tack snälla för alla goa kommentarer jag blir så glad. Själv har jag fortfarande svårt att kommentera på en del bloggar, måste logga ut och logga in igen flera gånger och ibland försvinner kommentaren helt, jättetrist.

Ha det bäst!
Kramar Lena




måndag 2 maj 2011

Sifoner


Idag har jag bläddrat i gamla tidningar från 1920-talet det är så spännande att läsa och titta på annonser det ser ju så annorlunda ut.

I Vecko-Journalen från 1922 hittade jag den här annonsen för sifoner så att göra kolsyrad dryck hemma är inget nytt påfund.


Priset på sifonen var 21:- och då ingick 1 dussin kolsyrepatroner.

Idag är vi många som tycker att gamla sifoner är en trevlig inredningsdetalj.

Ha det bäst!
Kramar Lena

torsdag 3 februari 2011

Flasktork



Jag har länge letat efter en flasktork, ville gärna ha en stor och gammal. Så när jag hittade den här från Frankrike blev jag jätteglad. Det var hos Sussi med den fina webbutiken Callian Antikt och Brocante som jag hittade den. Gå in och kika i Sussis fina butik där finns massor av härligt från Frankrike.



Den är så vackert patinerad i svagt grönt och innan den hamnar i trädgården i sommar får den vara i butikens skyltfönster. Började genast hänga på lite kannor och annat roligt när jag kom på att jag skulle fota innan det blev för mörkt och innan den var full med saker.


Visst är den fin! Jag är så nöjd och glad att den blev min.


Nu måste jag sätta fart och få ordning i skylten.

Ha det gott!
Kram Lena

torsdag 27 januari 2011

Sifoner


Jag har fått lite frågor om jag har en webbutik och om man kan handla av mig på nätet. Nej, jag har ingen webbutik än så länge och har just nu inga planer på att starta en, tiden räcker nog inte till. Jag har en "vanlig" butik och säljer även på mässor, nästa mässa är Rum och Trädgård i mars. Men visst kan man handla av mig även om man inte har möjlighet att besöka min butik. Ser Ni något som verkar spännande så är det bara att maila så kan jag skicka bilder eller är det något Ni är på jakt efter så kom gärna med en förfrågan.

Min mailadress är lena.countryhill@gmail.com

Jag har fått frågor om sifoner, jag har ju en i headern den är min egen, men jag har några i butiken som är till salu. (På tal om headern den fixade till sig själv konstigt nog).







Sifon nr 1 är engelsk och något större än de andra. Pris 550:- exkl.frakt
Sifon nr 2 har kvar hylsan där kolsyrepatronen ska sitta. Pris 450:- exkl.frakt
Sifonen nr 3 är lika som nr 2 men utan hylsa, båda är omärkta.  Pris 450:- exkl.frakt. Det röda strecket som syns på sifonerna markerar hur högt man kan fylla med vatten.

Ha en fin torsdag!
Kramar Lena





onsdag 29 december 2010

Butiken



Tycker det är så roligt att göra collage även om det inte alltid blir som jag tänkt mig. Men övning ger väl färdighet och nu har jag ju hittat instruktionsboken till min kamera så nu har jag lite att lära.

Ja  det är ju arbetsdagar för mig och i dag passade jag på att ta några bilder i min butik. Så här i mellandagarna är det rätt rörigt efter julen samtidigt som det gäller att skapa lite inspiration till nyår så nu plockas det juliga undan och det silvriga åker fram. 

Nä nu måste jag sluta kan ju inte sitta här och blogga på arbetstid, hon blir så sur den gamla tanten som har butiken, tycker att jag ska göra lite nytta!

Ha en fin kväll!
Kram Lena



fredag 12 november 2010

Redan Fredag


Bilder från butiken

Redan fredag var tog den här veckan vägen? Tiden rusar verkligen iväg, det känns som om jag inte hinner med mer än jobb just nu. Men vill ändå göra ett snabbinlägg och tacka för alla fina kommentarer, skönt att se att det är fler än jag som inte är minimalister!

Vill också passa på att önska Er alla en fin helg!
Kramar Lena