Visar inlägg med etikett Utlottning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utlottning. Visa alla inlägg

tisdag 21 februari 2012

Och vinnarna är ....



Måste bara få visa det här härliga bordet som Era Antik hade i sin monter på Antikmässan, ja det är ju inte något litet bord precis hela 3,4 m långt gillar det ljusa underredet och den svarta skivan. Här skulle man kunna duka till stor fest.
Apropå fest så är ju det temat på årets Rum och Trädgårdsmässa i Kista och jag har nu dragit vinnarna av fribiljetter till mässan och vinnarna är

Maria   "Om allting annat"
Agneta  " Nyanser av vitt"
Åsa     "Bakom berget"
Regina  "Vitt hus med svarta knutar"
Katta   "Rost och rosor"
Marie   "Nostalgi och romantik"
Anna    "Hemma i Högalid"
Barbro  "Brodera mera"
Ewa     "Ewas galleri"
Kerstin  utan blogg

Era biljetter kommer att finnas i kassan på mässan, så nu hoppas jag att ni kommer och besöker våra montrar och vår utställning "Festernas Fest". Vi planerar en bloggträff på lördagen, det var verkligen roligt förra året att få träffa så många bloggare, återkommer med mer info.

Har ju levt i tron att jag inte har någon ordkontroll och irriterat mig över att det varit svårt att kommentera på en del bloggar som har det. Idag fick jag veta av en bloggvän att jag tydligen har den där ordkontrollen och har ägnat en bra stund för att få bort den, gjort precis som Viola skrivit att man ska Klickat på utforma gått in på inställningar scrollat ner till kommentarer men där finns banne mig inget om ordkontroll, lovar har försökt många gånger snälla rara hjälp!!!

Ha nu en fin kväll!

Kramar Lena

torsdag 9 februari 2012

UTLOTTNING AV FRIBILJETTER TILL RUM OCH TRÄDGÅRDSMÄSSAN


Nu är planeringen i full gång inför mässan och även i år kommer vi att vara fyra antikhandlare som samarbetar plus att vi mellan montrarna kommer att göra en idéutställning på temat fest så nu tänks det så det knakar.

Klicka på bannern ovan så kommer du till Rum och Trädgårds hemsida och kan läsa om alla utställare och spännande utställningar och seminarier. Rum och Trädgårdsmässan är verkligen en mässa med massor av inspiration som får en att se fram emot vår och sommar och trädgårdspyssel.

Jag lottar ut 10 fribiljetter till mässan och som vanlig får du en lott för en kommentar och två lotter för kommentar och länkning på din blogg.
Självklart kan du utan blogg vara med skriv då gärna mailadressen i kommentaren.

Hoppas du vill vara med i utlottningen som pågår till den 20:e februari.

Ha det bäst!
Kramar Lena


torsdag 3 november 2011

Vinnare av fribiljetter


Vinnare av fribiljetter till Antikmässan i Frihamnen blev:

Olga Mom`s Kitchen
Katta Rost och Rosor
Kathrine Fågel Blå
Marie Nostalgi och Romantik
Jane D. utan blogg

Era biljetter ligger och väntar på er i kassan med era namn på!
Åker ni kommunalt går det gratisbuss från Karlaplan.

Jag finns i monter A:6 har ni några frågor maila mig gärna på lena.countryhill@gmail.com

Ska bli jätteroligt att träffas!

Vill passa på att önska alla en fin helg!
Kramar Lena


tisdag 1 november 2011

Plåtbricka och påminnelse




Någon undrade var bilden i min header kom ifrån och här ser ni att den kommer från en gammal fint målad plåtbricka. Jag är väldigt förstjust i plåtbrickor som är vackert målade, nu har jag några stycken så den här får följa med på mässan.

Ni har väl inte glömt bort att delta i utlottningen om fribiljetter till mässan.
Vinnarna dras imorgon kväll klicka på bilden i högerspalten så kommer du till inlägget.

Kramar till er alla!
Lena

fredag 28 oktober 2011

Auktion





Imorgon är det dags för auktion igen i Arlandastad ska bli riktigt roligt.
Man vet ju aldrig vad det finns för spännande saker som kan finnas.

Ni missar väl inte min utlottning av fribiljetter till Antikmässan i Frihamnen i Stockholm i förra inlägget.

Ha en underbar helg !

Kramar Lena

tisdag 25 oktober 2011

Utlottning av fribiljetter


Jag har fått förmånen att lotta ut 5 fribiljetter till Antikmässan i Frihamnen i Stockholm som går av stapeln den 4-6 november.

Brukar vara en mycket trevlig mässa med många vackra saker och allt är till salu. Håller som bäst på att förbereda mig vill ju få till en bra monter.

Mer information om mässan, öppettider, utställare och gratisbussen från Karlaplan hittar du i reklamrutan under min header.

Nu till utlottningen, vi gör som vanligt 1 lott för kommentar i det här inlägget
2 lotter för kommentar och länkning med bild på din blogg.
Självklart kan du som inte har en blogg delta skriv bara din mailadress i kommentaren.
Utlottningen pågår t.o.m. 1 november

Kramar Lena

torsdag 3 mars 2011

Vinnarna är ...


Nu närmar sig Rum och Trädgårdsmässan med stormsteg ska bli jätteroligt även om det är en massa jobb. Håller som bäst på att packa och fixa det som ska med. Som jag berättat förut så är vi den här gången fyra antikhandlare som har en gemensam monter B: 21 och i den ska vi göra en gemensam inspirationsdel ett spännande samarbetsprojekt.

Hillevi med den fina bloggen Tankar från Trädgårdsmästaren har i samarbete med Kistamässan ordnat så att det finns en möjlighet att träffas i ett Bloggcafé för att fika, prata lite och dessutom blogga, det kommer dessutom att finnas namnskyltar för bloggare så att det blir lättare att hitta varandra, toppen Hillevi.

Vidarebefodrar delar av det positiva mail som Hillevi fått från mässledningen.

Mässan har ordnat så att det finns namnskyltar att hämta i Servicecenter där man kan fylla i sitt eget och bloggens namn.
För den som vill blogga direkt från mässan kan när man hämtar ut sin bloggskylt samtidigt hämta ut användarnamn och lösenord till det trådlösa nätverket, givetvis helt kostnadsfritt. Det är bara att säga till att man är bloggare så får man detta av vår trevliga personal.
På mässan kommer det att finnas två caféer varav det ena är döpt till vårat Bloggcafé där vi tror att det ska vara bäst uppkoppling till det trådlösa nätverket och därifrån kan de som vill blogga direkt. Där får ni ju också möjlighet att träffa varandra för lite mer spontana bloggträffar.
Bloggcaféet ligger inne i mässhallen så det kommer nog att vara lite mysig trädgårdskänsla där. Det ligger i den delen av mässhallen som " Antik och Kuriosamontern " som anordnar en bloggträff i sin monter B:21 kl. 14.00 på lördagen.

Och som Hillevi skriver visst låter det trevligt!
Härligt med en sådan positiv respons från mässan. Du får gärna sprida budskapet om bloggträffpunkten och bloggträffen vidare på din blogg ju fler som vet desto bättre.
Tack Hillevi för ditt fina arbete ska bli roligt att träffas, Hillevi planerar att vara på mässan på torsdagen och på lördagen.

Jätteroligt att så många ville vara med i utlottningen av fribiljetter, tack för alla trevliga kommentarer och mail. Vinnare som får en biljett var blev

Fågel Blå
Meta
Carina Lundin
Katarina
Freshgarden
Nina
Margareta K
La Fleur Blanche
Inger
Susanna L

Maila mig Era adresser lena.countryhill@gmail.com så kommer biljetterna på posten. Och så måste Ni lova att komma till vår monter och säga Hej!

Soliga hälsningar och kramar till Er alla!  Lena

måndag 7 februari 2011

Vinnaren är ....


Tack alla rara för att Ni ville vara med i min utlottning, önskar jag kunde ge Er en ros. Så här fina rosor fick jag igår av maken så vackra och med en underbar doft. Gissa om jag blev glad!!


Igår kväll drog maken vinstlotten och vinnare är,

Lotta med den fina bloggen En Vilsen Loppa

Grattis maila mig Din adress på lena.countryhill@gmail.com så kommer paketet på posten.

Jag vill också passa på att tacka för alla snälla kommentarer Ni lämnar, själv har jag inte riktigt hunnit med bloggen nu ett tag, men ska försöka kika in till Er en stund ikväll. Ha nu en bra start på veckan!

Kramar Lena




lördag 15 januari 2011

Utlottning


Vill Ni vara med och fira?
Detta är mitt 100:e inlägg helt otroligt!
När jag började blogga för mindre än ett år sen tänkte jag, vad ska jag visa, vad ska jag skriva om, men det har liksom bara ramlat på. Ja vissa inlägg har väl varit lite tunna men oj vad jag har lärt mig, jag kämpar fortfarande på med kameran men en vacker dag kanske jag får till det jag är ju väldigt envis.

Den här gången lottar jag ut ett hjärta där man kan sätta in kort eller annat man vill spara på.

Hoppas Ni vill vara med och fira, vi gör som vanligt

1 lott för en kommentar i detta inlägg
2 lotter för kommentar och länkning med bild.
Har Du ingen blogg kan Du skriva mailadressen i kommentaren så har Du en lott.
 Alla är välkomna att deltaga.

Utlottningen pågår till den 6 februari.

Jag ser också att jag fått flera nya följare, Ni är hjärtligt välkomna och ska veta att jag blir så glad att Ni vill titta in hos mig. Samtidigt vill tacka alla Er som så flitigt tittar in och kommenterar trots att jag inte alltid hinner med att kommentera hos Er.

En fin fortsättning på helgen önskar jag Er alla!

Kramar Lena



onsdag 1 december 2010

Vinnare blev...


1:a December visst är det ett lite magiskt datum, nu är vi inne i julmånaden på riktigt. Vissa månader går så sakta och man skulle nästan kunna hoppa över dom men december kommer att gå så fort så man hinner nästan inte med. Jag kommer ihåg när barnen var små då var 1:a december så spännande första luckan skulle öppnas och julkalendern på TV skulle börja, ja jag tyckte också att det var spännande och jag minns många fina julkalendrar på TV. Måste nog gå upp på vinden och kika jag har alla kalendrar från 1978 och framåt kvar, vilka minnen.
Nu blev jag allt lite sentimental jag skulle ju tala om vilka som vann i min lilla utlottning av tofsar.


2 tofsar med lite gröna inslag vann

och

2 tofsar med lite blått inslag vann

och

Maila mig Era adresser så kommer tofsarna på posten.
Tack alla snälla för att Ni ville vara med i min lilla utlottning, vi kanske hinner med en utlottning till innan jul.

Nu ska vi se om det blev något av det här inlägget, har haft datorkrångel idag började med att min blogglista var försvunnen imorse och så fort den kom tillbaka har det varit bloggsidan kan inte visas så Ni får ursäkta att mina kommentarer  idag har varit obefintliga, men imorgon är en ny dag.

Kramar till Er alla!
Lena
















torsdag 18 november 2010

Utlottning tofsar


Så kommer då den utlovade utlottningen, jag vill fira att jag haft 6 000 besökare på min blogg, helt otroligt. Tack alla snälla Ni som kikar in här och tack alla Ni som lämnar så goa kommentarer jag blir så glad ska Ni veta.



Jag lottar ut tofsar som är fina att dekorera ljusstakar, lampor eller nåt annat som behöver piffas till, går också att ha som gardinomtag.
Tofsarna finns i två färgställningar den ena går mer åt blått den andra mer åt grönt.


Jag lottar ut 2 par av varje färg och vi gör som vanligt

1 lott för en kommentar i det här inlägget
2 lotter för kommentar och länkning

Skriv gärna i kommentaren om Du föredrar någon av färgerna. Självklart kan även Du som inte har någon blogg delta skriv Din mailadress i kommentaren bara.
Utlottningen pågår till den 1 december!

Hoppas Ni vill vara med och fira!

Kramar Lena

onsdag 5 maj 2010

Första lotteriet

En månad i Blogglandia !
Måste firas med ett litet lotteri!
Vilken månad sen. Måste börja med att tacka alla Er som uppmuntrade mig i början. Ni som berättade att Ni också hade problem i början, det stödet värmer än.
Det var mycket nytt att lära för en som nästan bara använt datorn till att kolla in bloggar och annat roligt.
Nu skulle här fås in bilder från kameran och sen ut i bloggen. Puh, det var inte lätt.
Sen skulle göras inlägg, bilder och text kom i en salig röra. Göra om göra om , det tog timmar.
Header, Blogglista, Räknare, Etiketter och kommentarer Hej och Hå! hur gör man??
Fick passa på att fråga sonen när han var hemma ( tycker det borde vara lag på att barn ska vara hemma och hjälpa till med bloggandet ).
Länka sen, busknöligt,  lyckades få hela zinkmallen, som Vit som Snö lottar ut, som bakgrundsbild och där satt de som fastgjuten. Som tur var syntes halva nätikonen, annars hade jag inte kommit ut på nätet på två dagar hemska tanke. Sen kommer sonen och vips så var den borta.
Ja vilken månad! Men nu är jag fast i Blogglandias underbara värld. Och lite mallig också att jag kommit så här långt.

Nu firar vi!

Vinsten är 6 skedar i nysilver, modellen är "Fransk Lilja" dessutom får vinnaren en rulle spets.
Vill Du vara med?

För en liten kommentar får Du 1 lott.
Om Du dessutom länkar bilden ovan får Du 2 lotter
Har Du ingen blogg skriv mailadress så får Du 1 lott

Dragningen sker den 15 Maj
Lycka till!
Ha en skön vecka och var rädda om Er därute i Blogglandia !
Kramar Lena