Visar inlägg med etikett Auktionsfynd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Auktionsfynd. Visa alla inlägg

måndag 26 mars 2012

Yes Yes Yes!


Den blev min och jag är så nöjd, visst är den fin med sitt vackra mönster. Har ju länge letat efter en stekhuv och när jag såg den på auktionsvisningen blev jag väldigt förtjust i den, materialet är nysilver och den kommer från England. Var ju lite orolig att den skulle bli på tok för dyr men mitt lagda bud räckte men det var flera som tyckte om den, men nu är den min.
Ser nu att jag och kameran kom med på bild.



På mässan köpte jag mig ett litet olivträd som nu har fullt med knoppar undrar om det blir några oliver av dom, har aldrig lyckats få några på mitt andra lite större träd trots att det blivit några knoppar ibland.

Önskar er alla en fin start på veckan!
Kramar Lena

lördag 4 februari 2012

Auktionsfynd


Oj så mycket folk det var på auktionen förra lördagen och så många spännande saker. Auktionsfynd kan ju dels vara att ropa hem nåt fint till ett fyndpris men det kan ju också vara att ropa in något som man letat efter ett tag.
 Jag letar alltid efter koffertar tycker att många är fina och praktiska till förvaring så den här fick följa med mig.


Jo det blev lite annat också söta pallar och plåtbrickor, är ju tokig i fina brickor och den understa var riktigt stor och charmig.



Ett fällbord med svart underrede och lite annat som jag får visa en annan gång fick också följa med.


Vad hände då med det lilla söta lådbordet som jag visade i tidigare inlägg, jo det var många som föll för det så priset passerade min gräns flera gånger om.
Det är det som är så spännande med auktion man vet aldrig vad man får med sig hem.

Önskar Er alla en fin vinterhelg!
Kramar Lena

tisdag 2 november 2010

Kuriosa


Den här visade jag ju igår som en av dom sakerna som fick följa med hem  från lördagens auktion och som jag ju skrev igår är det ju alltid spännande att titta närmare på sakerna. Först trodde jag att det var en sockerströare, men blev lite fundersam tyckte liksom att hålen var för stora och för många och tänkte om, kan det vara en sandströare, ja förr när man skrev med bläck ströade man sand över bläcket så att det skulle torka. När jag sen kollade stämplarna kom jag fram till att den var från Tyskland och var daterad 1843. Så det är  nog så att det är en sandströare, lite bucklig och välanvänd men mycket charmig. Tänk om den kunde berätta sin historia.

Kramar Lena

måndag 1 november 2010

Auktionsfynd


Ja fynd och fynd, jo det kan man nog kalla det mesta som fick följa med hem från lördagens auktion. Ja hem och hem det mesta ska till butiken, har liksom redan fullt hemma. Det blir lätt så när man älskar vackra gamla saker!!
Visar några av sakerna som jag ropade in det blev en del silver och nysilver, gallerskålen i silver blev jag särskilt förtjust i trots att den var lite skadad.
Så idag ska det putsas och kollas stämplar, det är alltid spännande att se om det går att tyda vem som har gjort föremålet och hur gammalt det är.

Ha nu en riktigt bra start på november, här i Stockholm har vi en gråmulen dag så det blir till att ta på sig varmt nu när vovven och jag ska ta en promenad.

Kramar Lena

torsdag 5 augusti 2010

Auktionsfynd




Ja Ni tror väl att jag svimmade på auktionen i lördags, men det har varit mycket ett par dagar, började jobba i måndags.
Men vilken härlig auktion, massor av folk och perfekt auktionsväder. Över 500 objekt auktionerades ut, allt från möbler till partier med smågodis. Ni skulle ha varit med.



Nej det blev ingen ljuskrona, det var fler som behövde en sån och jag är egentligen ute efter en femarmad , den här var trearmad och blev för dyr för mig. Men några gamla oljetryck blev mina , svåra att fota men den undre  med tio Guds bud är riktigt fin. Det vackra paret på den övre tavlan är Maria Pavlovna av Ryssland som blev svensk prinsessa när hon gifte sig med prins Wilhelm. Paret fick en son Lennart Bernadotte.


Det blev en till tavla med religiöst motiv, tycker dom är så vackra och har nåt rogivande över sig.



Ja det blev ju lite annat också, lite för köket bl.a., gillar gamla bruksföremål.



En diverselåda med gamla krön kan alltid vara bra att ha eller hur?



Ja det blev ju lite annat också men det får jag visa en annan gång.

Ha nu en fin helg alla fina bloggvänner hoppas att vi får fint väder så vi kan vara ute och njuta!

Kram Lena


måndag 5 juli 2010

Auktionsfynd

Lördagens auktion var verkligen rolig! Vackert väder och mycket folk. Över 500 objekt auktionerades ut. Massor av roliga saker en del gick billigt annat blev lite dyrare. Tyvärr fick inte den vackra sengustavianska skänken följa med hem till mig, den gick över min limit men blev inte dyr ändå med tanke på ålder och skick. Den var verkligen fin och det är så roligt att få se fina gamla möbler.



En svart stor plåtbricka ett par jättevackra kandelabrar i nysilver och ett par ljusstakar i tenn som blivit med el fick i alla fall följa med hem.



Den här nysilversaken har säkert varit underdelen på en strutvas, men vasen som var i glas eller kristall har gått i kras och nu får det bli något annat kanske en ljusstake vi får se. Ja sen blev det ju några partilådor med lite godsaker som jag får visa en annan gång.

Jag vill passa på att tacka för alla omtänksamma kommentarer jag blir så glad! Som för så många andra kommer bloggandet just nu lite i andra hand så jag har lite dåligt samvete för att jag själv inte hinner med att kommentera så mycket som jag skulle önska, men Ni ska veta att jag tänker på Er alla och hoppas Ni har det bra i sommarvärmen.

Varmaste Sommarkramar Lena

tisdag 1 juni 2010

Auktion i lördags

Auktionsfynd
Som jag tidigare nämnt så är jag tokig i auktioner!
Lördagens auktion i Stavsnäs var välbesökt vädret till trots.
Det regnade nästan hela dagen! Så det var bara att sätta på sig regnkläderna.
Några vackra sommarsaker fick följa med mig hem.







Frukttallrikarna gillar jag för dom känns verkligen sommriga. Ostkupor är jag lite frälst på. I sommar kommer vinet att serveras ur den här vackra karaffen!




Sen föll jag för den här lilla bedårande skönheten, men den visade sig vara nytillverkad men vad gör det jag gillade den.
Det blev ett par saker till som jag får visa en annan gång.
Nu måste jag plantera blommorna det var ju inte så snyggt med plastkrukorna ser jag nu.

Tack för alla fina kommentarer det värmer gott!

Det finns fortfarande chans att vara med i utlottningen i förra inlägget.

Många kramar Lena

måndag 26 april 2010

Auktionsfynd

Auktionsfynd!
Lördagens auktion blev lyckad, det var många fina saker att bjuda på. Sen får man ju inte allt man vill ha, en del blir för dyrt. Men jag fick i alla fall dom här fina handdukarna, dom flesta var aldrig använda lite gulnande av ålder, men det fixar sig med en tvätt. Dom blev lite väl dyra men ville bara ha.
En hel del fint linne ropade jag också in. Jag älskar gammalt fint linne med broderade monogram.
Det här vackra etuiet i plåt med fina blommor blev jag förstås förälskad i att det innehöll hattnålar och fina gamla virknålar med träskaft.
Spegeln med metallram blev nog ändå favoriten kanske inget gratisfynd men visst är den vacker.
Lite silver och nysilver fick också följa med mig det var faktiskt fyndpriser. Jag ska snart sätta igång och putsa jag gillar faktiskt att putsa det är lite av avkoppling för mig och så blir det så fint.

Några blåvita kaffekoppar blev det också dom blev billiga.
Ska jag vara ärlig så blev det några saker till som jag får visa senare.
Men visst är jag nöjd det fanns ovanligt mycket bra i min smak.
Ha nu en riktigt bra vecka alla bloggisar!
Kramar till Er Alla från Lena