Visar inlägg med etikett Rum och Trädgård 2012. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Rum och Trädgård 2012. Visa alla inlägg

tisdag 13 mars 2012

Rum och Trädgårdsmässan 2012 är över!


Så var mässandet över för den här gången, känns nästan lite tomt. Har haft underbart roliga dagar med kära kollegor, trevliga kunder och haft förmånen att träffa flera goa bloggvänner.



Ett par bilder från vår utställning med bröllopstema. Nu är det tillbaka till verkligheten och en butik som ser ut som kaos just nu, blir ju lite rörigt när halva butiken varit på mässa.

Tack snälla för alla rara kommentarer, vet att det varit svårt att kommentera hos mig pga ordkontrollen som jag inte fick bort trots alla goda råd. Googlade runt och hittade -fixa din blogspot.com- det är tydligen så att det har att göra med gränssnittet att göra (fattar nada), men gjorde som det stod så nu hoppas jag att ordkontrollen är borta.
Har missat massor av inlägg hos er så nu blir det en rundvandring på alla fina bloggar.

Ha det bäst!
Kramar Lena

fredag 9 mars 2012

RUM OCH TRÄDGÅRD 2012


Igår öppnade mässan och vi hann få montrarna klara innan alla besökare kom.


Visar några suddiga bilder från min monter som går i rött, grönt och svart i år.


Vi har också byggt en inspirationsutställning på temat fest.


Så här är bröllopsfesten i full gång, kom och delta vet jag. På lördag klockan 14 blir det bloggträff i montern vore kul om ni kunde komma.


Ni som vunnit fribiljetter hämtar dom i kassan längst till vänster och säger att ni vunnit hos Country Hill och blir avbockade på listan med ert och bloggens namn. Varmt välkomna hoppas vi ses i monter B:20.

Kramar Lena

tisdag 21 februari 2012

Och vinnarna är ....



Måste bara få visa det här härliga bordet som Era Antik hade i sin monter på Antikmässan, ja det är ju inte något litet bord precis hela 3,4 m långt gillar det ljusa underredet och den svarta skivan. Här skulle man kunna duka till stor fest.
Apropå fest så är ju det temat på årets Rum och Trädgårdsmässa i Kista och jag har nu dragit vinnarna av fribiljetter till mässan och vinnarna är

Maria   "Om allting annat"
Agneta  " Nyanser av vitt"
Åsa     "Bakom berget"
Regina  "Vitt hus med svarta knutar"
Katta   "Rost och rosor"
Marie   "Nostalgi och romantik"
Anna    "Hemma i Högalid"
Barbro  "Brodera mera"
Ewa     "Ewas galleri"
Kerstin  utan blogg

Era biljetter kommer att finnas i kassan på mässan, så nu hoppas jag att ni kommer och besöker våra montrar och vår utställning "Festernas Fest". Vi planerar en bloggträff på lördagen, det var verkligen roligt förra året att få träffa så många bloggare, återkommer med mer info.

Har ju levt i tron att jag inte har någon ordkontroll och irriterat mig över att det varit svårt att kommentera på en del bloggar som har det. Idag fick jag veta av en bloggvän att jag tydligen har den där ordkontrollen och har ägnat en bra stund för att få bort den, gjort precis som Viola skrivit att man ska Klickat på utforma gått in på inställningar scrollat ner till kommentarer men där finns banne mig inget om ordkontroll, lovar har försökt många gånger snälla rara hjälp!!!

Ha nu en fin kväll!

Kramar Lena

torsdag 9 februari 2012

UTLOTTNING AV FRIBILJETTER TILL RUM OCH TRÄDGÅRDSMÄSSAN


Nu är planeringen i full gång inför mässan och även i år kommer vi att vara fyra antikhandlare som samarbetar plus att vi mellan montrarna kommer att göra en idéutställning på temat fest så nu tänks det så det knakar.

Klicka på bannern ovan så kommer du till Rum och Trädgårds hemsida och kan läsa om alla utställare och spännande utställningar och seminarier. Rum och Trädgårdsmässan är verkligen en mässa med massor av inspiration som får en att se fram emot vår och sommar och trädgårdspyssel.

Jag lottar ut 10 fribiljetter till mässan och som vanlig får du en lott för en kommentar och två lotter för kommentar och länkning på din blogg.
Självklart kan du utan blogg vara med skriv då gärna mailadressen i kommentaren.

Hoppas du vill vara med i utlottningen som pågår till den 20:e februari.

Ha det bäst!
Kramar Lena


tisdag 7 februari 2012

Uppgraderad


Så har man då blivit uppgraderad dvs ytterligare ett år äldre hugaligen.
Inte så mycket att fira egentligen men det tyckte tydligen maken som överraskade mig med en ny kamera. Gissa om jag blev glad!! Har ju länge drömt om en men tyckt det kännts lite onödigt eftersom jag är så dålig fotograf. Men nu ska här fotas och läras.



Idag får jag finbesök av goaste Sussi Callian antikt och brocante vi håller som bäst på att planera inför Rum och Trädgårdsmässan i Kista 8-11 mars jättespännande. Temat på mässan är fest så vi går nu i festtankar mer info kommer i nästa inlägg då jag också lottar ut fribiljetter till mässan så håll utkik. Och naturligtvis ska vi fixa till en bloggträff på lördagen var ju himla roligt förra året att få träffa så många bloggare.

Ha det bäst!
Kramar Lena