Visar inlägg med etikett Antikmässa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Antikmässa. Visa alla inlägg

tisdag 18 februari 2014

Mer från Antikmässan




Hos Antikt och Inredningar i Rembo är allt så fint arrangerat, med vackra möbler och fina saker. Hörnskåpet har tillhört en apoteksinredning.



Många fina skåp, snyggt med vitt inuti det svarta!



Solitär Antiks monter är alltid mycket vacker och harmonisk, tilltalar mig. Ser ni tyget på väggen bakom tallrikshyllan blev ett av mina inköp.



Ännu en fin monter, A la Carte så färgstämt och inspirerande!

 

Rullgardinen är handmålad så fin, vacker som väggdekoration.


Ha det gott!
Kram Lena

fredag 14 februari 2014

Antikmässan 2014


Nu är antikmässan i Älvsjö i full gång! Årets mässa känns verkligen bra, många utställare har ansträngt sig för att skapa inbjudande och inspirerande montrar.


_In The Moods monter är så läcker med sin blandning av antikt och massor av blommor!
Har nog aldrig sett så mycket blommor i montrarna som i år, härligt.





I Trademills monter stoltserar denna vackra svan och förgyller den vackra dukningen. Här hittar man vackert porslin, fina glas och snygga ljusstakar, allt vackert arrangerat.






Ett fint stilleben med en spännande blandning av antikt, industri och retro, gillas av mig!


Årets antikmässa är väl värd ett besök!

Kramar Lena


söndag 17 februari 2013

Antikmässan 2013 del 2


Villha-begäret är just nu stort, såå... mycket vackert det finns och så fint det är arrangerat i många montrar. Här några bilder från Solitär Antiks monter visst är det vackert!






A la Carte är en av mina favoritbutiker i stan, här några bilder från montern på mässan. En av trenderna på mässan är att det kommer in mer färg i inredningen, gillas skarpt av mig.







Ha nu en fin söndag själv ska jag fortsätta att njuta av vackra saker på mässan.

Kram Lena

torsdag 14 februari 2013

Antikmässan 2013


Idag öppnar årets antikmässa i Älvsjö en av årets höjdpunkter för oss som gillar antikt.


Det jobbades in i det sista i montrarna för att få allt klart till pressvisningen och vernissagen i går eftermiddag. Glömde ju kameran så det fick bli några bilder med mobilen, Antikt och inredningar i Rembo har alltid så vacker och inspirerande monter.





In the Moods monter, så härlig med massor av blommor bland alla fina saker.
Sussi, Callien antikt & brocante hade tillsammans med Anna-Karin skapat en härlig känsla i sin monter.




Önska er all en fin Alla Hjärtans Dag!
Kram Lena



måndag 20 februari 2012

Antikmässan 2012 fortsättning


Vill gärna visa några bilder från mina favoritmontrar på mässan. Bilden ovan är från Johannas Antiks fina monter.


Solitär Antik har alltid så vacker monter, önskar att det såg ut i mitt arbetsrum som på bilden nedan(det gör det inte), härlig bibliotekskänsla med den häftiga tapeten på väggen.


Läckert tyg på två vackert omklädda stolar.


I A la Carte´s monter var det härlig vårkänsla med fina utemöbler och vackra dukningar.



Ikväll drar jag vinnarna i min utlottning av fribiljetter till Rum och Trädgårdsmässan så än finns det chans att vara med.

Hoppas alla får en fin start på veckan!
Kramar Lena

lördag 18 februari 2012

ANTIKMÄSSAN 2012


Nu är Antikmässan i Älvsjö i full gång för oss som gillar gammalt och antikt är det en av årets höjdpunkter. Finns hur mycket vackert och spännande som helst att kika på, några bilder från Antikt och Inredningar i Rembos vackra monter.


Visst är räven som kikar fram bakom krukan häftig, uppstoppade djur syns i många montrar.  Gillar att många i år har starka färger på väggarna blir en fin kontrast till alla vackra möbler.


Det här kallar jag ljuskrona såå...  maffig brännförgylld med underbara detaljer och 25 ljus att tända.

Fler bilder från mässan kommer framöver. Önskar er alla en bra helg det tänker jag ha får ju njuta av  mycket vackert på mässan.

Kramar Lena

onsdag 23 november 2011

Hänga tavlor


Tack snälla Marie för den fina blomman, den står nu på hedersplats i mitt skyltfönster och jag pratar med den varje dag.


Goa Marie med bloggen Nostalgi och Romantik var ju och hälsade på mig på antikmässan och visade en bild hos sig på ett par tavlor. Jag har fått ett par frågor om upphängningen. Som den skrotsamlare jag är så tar jag ju reda på det mesta ( brahasaker ni vet ). Här har jag använt kedjorna från en taklampa som gått i kras, blev väl rätt ok.


Ha det bäst!
Kramar Lena