Visar inlägg med etikett Bloggtips. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bloggtips. Visa alla inlägg

tisdag 13 mars 2012

Rum och Trädgårdsmässan 2012 är över!


Så var mässandet över för den här gången, känns nästan lite tomt. Har haft underbart roliga dagar med kära kollegor, trevliga kunder och haft förmånen att träffa flera goa bloggvänner.



Ett par bilder från vår utställning med bröllopstema. Nu är det tillbaka till verkligheten och en butik som ser ut som kaos just nu, blir ju lite rörigt när halva butiken varit på mässa.

Tack snälla för alla rara kommentarer, vet att det varit svårt att kommentera hos mig pga ordkontrollen som jag inte fick bort trots alla goda råd. Googlade runt och hittade -fixa din blogspot.com- det är tydligen så att det har att göra med gränssnittet att göra (fattar nada), men gjorde som det stod så nu hoppas jag att ordkontrollen är borta.
Har missat massor av inlägg hos er så nu blir det en rundvandring på alla fina bloggar.

Ha det bäst!
Kramar Lena

söndag 25 september 2011

Lev vackert


I början på sommaren hade jag möjlighet att besöka den ljuvliga butiken
 Lev Vackert i Kristinehamn.



Oj så mycket vackert och så fint arrangerat allt var. Här kunde man få hur mycket inspiration som helst.


I cafeét fanns hur mycket smarrigt som helst och mackorna var så goda och kakan mumsig.





Ja, Ingela och Petra har verkligen lyckats skapa en butik med härlig atmosfär.


Ni har väl varit inne på butikens blogg Lev Vackert klicka på namnet så kommer Du dit.

Ja, ta det lite vackert har det varit för mig nu ett tag och det har kännts bra.
Tack alla snälla rara för fina kommentarer och mail.

Kramar till Er alla!
Lena

tisdag 21 juni 2011

Flackat och farit


Nu är det evigheter sen jag bloggade, ibland räcker inte tiden till och jag har varit ute och farit kors och tvärs ett tag. En av fördelarna med att åka runt i landet är att man får möjlighet att besöka goa bloggvänner och se vackra butiker.



I helgen var jag i Dals-Långed och passade på att besöka Marie och hennes fina butik Hemtrevnad i Rud en så vacker butik med massor av vackra blommor och fina antikviteter blandat med lite nytt. Allt så vackert arrangerat och utvalt med säker hand.



Ett så läckert isskåp och en vacker spegel.




Det är ofta jag blir "förälskad" i gamla saker och jag har ju förmånen att se mycket fint i mitt jobb men ibland slår förälskelsen till lite extra och det gjorde den när jag fick se en helt underbar byrå eller dragkista som man ibland kallar en sån här möbel.



Visst är den vacker,  stor och maffig handtagen på sidan är till för att man ska kunna flytta den lättare och den är delbar på hälften. Tyvärr kunde den inte få följa med mig hem eftersom jag inte hade släp och jag har redan alldeles för mycket möbler.



Har ni vägarna förbi Dals-Långed måste ni besöka  butiken Hemtrevnad i Rud och träffa goa Marie. Ni kan också besöka Maries blogg klicka här så kommer du dit.
Tack Marie för ett trevligt och inspirerande möte!

Många kramar till Er alla!
Lena




onsdag 9 februari 2011

Skyltdocka



Har Ni sett vilken läcker skyltdocka, gammal med härlig patina.
 Från A.B. Skyltställ på Drottninggatan i Stockholm.

Bilden har jag lånat av min gode vän Rickard som har bloggen
"på femte våningen "och en webbutik med samma namn.
Rickard är otroligt duktig på glas och keramik från 1900-talet,
så det är till honom jag kan vända mig när jag behöver hjälp med t.ex. en formgiven skål från 50-talet.
 Kika in på "på femte våningenså förstår Ni.

Soliga och bästa hälsningar!
Lena 


torsdag 25 november 2010

Loppis På Nätet


Jag tänkte tipsa om Carinas fina blogg Loppis På Nätet. Carina och jag har träffats på flera auktioner och efter auktionen i lördags hade vi ett trevligt samtal och kom på att vi båda bloggade så vi hade en hel del trevligt att prata om. Jag hade faktiskt varit inne på hennes blogg och kikat förut, Carina renoverar och målar möbler som hon säljer via sin blogg. Hon säljer också mycket annat fint. Här kommer några smakprov!




Carinas blogg heter Loppis På Nätet klicka på namnat så kommer Du dit!

P.s. Det är fortfarande flera dagar kvar på min utlottning av tofsar klicka här så kommer Du dit. Den 1 december drar jag 4 vinnare som får 2 tofsar vardera.

Kramar till Er alla från en snöig och blåsig huvudstad!

Lena


lördag 13 november 2010

Saturday Show Off


Ni har väl inte missat lördagens stora händelse i Blogglandia !
Håkan med den underbara bloggen Maleviks Rosenträdgård har dagen till ära startat Saturday Show Off, där kan man hitta många  underbara bloggar. Du måste gå in och titta klicka här!

Ha nu en fortsatt fin helg!
Kram Lena