Visar inlägg med etikett Semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Semester. Visa alla inlägg

söndag 26 augusti 2012

Lite ringrostig

Bild från Nordals monter på Formex

Känner mig allt lite ringrostig när det gäller bloggandet, får ju skärpa till mig.
Ska försöka få ihop ett inlägg om vad jag ägnat sommaren  åt, blir nog rätt kort för här har det tagits lungt och beskedligt. Ibland är det skönt att bara vara och gå och skrota lite här och där.

Kramar Lena

lördag 3 mars 2012

Semester i Turkiet


Hemma igen efter en veckas avkopplande och härlig semester i Turkiet. Njöt i fulla drag av att få uppleva våren och stundtals lite sommarvärme. Se mandelträden blomma högt upp i bergen och apelsinträden fulla av frukt i Alanya.



Så här vackert bäddar jag aldrig, får nog bättra mig!


Utsikten från balkongen på den än så länge ganska folktomma stranden var vidunderlig, här satt vi och lyssnade på vågorna och bara njöt. Ja det blev ju en och annan promenad längs vattnet också mycket avkopplande.


Och så hem till ljuvligt vårväder, kan berätta att igår var det +1 grad och snöade i Istanbul. Borta bra men hemma bäst, trots en ordentlig förkylning och inget bagage, det tog tydligen  en annan väg hem men är återfunnet och ska anlända ikväll.

Ha nu en fortsatt fin helg!
Kramar Lena  

fredag 9 december 2011

Uppsala perfekt för shopping


Den här veckan bara försvann!!
Förra helgen var jag i Uppsala med ett gäng glada tjejer, en tradition sen många år. Vi har ett digert schema men självklart finns det tid för shopping. Uppsala är en mysig stad för shopping inte för långa avstånd mellan trevliga butiker och mycket trevligt bemötande.


Kan inte påstå att jag är någon stor klädshoppare men visst finns det vissa märken man blir extra glad av.


Är det dessutom lite rea på nåt jag gått och kikat på är det svårt att låta bli. Köpte den här kappan som jag tycker har så fina detaljer.



Gillar speciellt den lilla "kjolen" i nederkant.



Ja det är inte lätt att fota nu när det är mörkt både morgon och kväll, fick hänga upp kappan ute för att det överhuvudtaget skulle bli några bilder.

Tack mina vänner för en trevlig helg!

Och stort tack till alla som kikar in här och lämnar så goa kommentarer trots att jag just nu är så dålig på att hinna med att kommentera.

Önskar alla en fin adventshelg!
Kramar Lena


tisdag 13 juli 2010

Semestertripp

Vi har tillbringat ett par dagar i vackra Mariefred tillsammans med goda vänner. Mariefred känns som en riktig sommaridyll och vädret var ju toppen så vad kan man väl mer önska av en lillsemester.


Inte är det svårt att hitta och undrar man något kan man alltid fråga på turistbyrån.



Tyvärr blev det inget besök på Gripsholms slott den här gången, det ligger så vackert vid Mälaren och är väl värt ett besök.



Mesta tiden var vi på golfbanan puh så varmt det var!



Självklart blev det lite shopping också, det finns flera mysiga affärer på gågatan. Jag köpte en vacker sjal, en riktigt lång och bred i tunt tyg och med en bred vacker spets.







När jag inte använder den som sjal har jag tänkt ha den som duk. Ser Ni mitt L , har trätt pärlor på en ståltråd såg idén i en inredningstidning.

Varma sommarhälsningar till Er alla!
Kramar Lena