Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg

onsdag 12 juni 2013

Callian, Antikt & Brocante


En trappa ner i den häftiga butiken In The Mood har Sussi, Callian Antikt & Brocante, skapat en vacker interiör med sina franska antikviteter.

Så mycket fint att titta på som t.ex. den här söta tösen.





Hela rummet andas verkligen Frankrike och nog är det något visst med franska antikviteter.


Det här och mycket annat vackert hittar ni på Renstiernas gata 14 på söder i Stockholm. 

Soliga kramar Lena

fredag 7 juni 2013

In The Mood


Förra veckan hade In The Mood en trevlig kundkväll, butiken som är så spännande och vacker.


Kompisen Lotta och jag gick länge och tittade på allt som är så häftigt arrangerat, här kan man verkligen tanka inspiration.

Lyckades inte få med mig kameran så det fick bli mobilbilder.






Har ni vägarna förbi söder i Stockholm så missa inte In The Mood. I lokalen finns också Sussi " Callian Antikt & Brocante " med underbart vackra ting från Frankrike. Blir lite bilder därifrån i nästa inlägg.

Kramar Lena

tisdag 20 november 2012

Shopping i Uppsala


Helgen har tillbringats i Uppsala tillsammans med goa tjejer, en tradition sen många år. I år var jag väldigt nyfiken på Rådhuset som byggts om till shoppinggalleria med många fina butiker, café och restaurang.


Alla butiker har en smakfull och inspirerande inredning med läckra stilleben lite här och där. Gamla böcker och bokpapper var ett genomgående tema, sånt gillar jag.


Snyggt på herravdelningen.


En rolig helg med lite shopping många glada skratt och en hel del gott att äta och dricka.

Ha en fin vecka!
Kramar Lena

fredag 9 december 2011

Uppsala perfekt för shopping


Den här veckan bara försvann!!
Förra helgen var jag i Uppsala med ett gäng glada tjejer, en tradition sen många år. Vi har ett digert schema men självklart finns det tid för shopping. Uppsala är en mysig stad för shopping inte för långa avstånd mellan trevliga butiker och mycket trevligt bemötande.


Kan inte påstå att jag är någon stor klädshoppare men visst finns det vissa märken man blir extra glad av.


Är det dessutom lite rea på nåt jag gått och kikat på är det svårt att låta bli. Köpte den här kappan som jag tycker har så fina detaljer.



Gillar speciellt den lilla "kjolen" i nederkant.



Ja det är inte lätt att fota nu när det är mörkt både morgon och kväll, fick hänga upp kappan ute för att det överhuvudtaget skulle bli några bilder.

Tack mina vänner för en trevlig helg!

Och stort tack till alla som kikar in här och lämnar så goa kommentarer trots att jag just nu är så dålig på att hinna med att kommentera.

Önskar alla en fin adventshelg!
Kramar Lena


tisdag 13 juli 2010

Semestertripp

Vi har tillbringat ett par dagar i vackra Mariefred tillsammans med goda vänner. Mariefred känns som en riktig sommaridyll och vädret var ju toppen så vad kan man väl mer önska av en lillsemester.


Inte är det svårt att hitta och undrar man något kan man alltid fråga på turistbyrån.



Tyvärr blev det inget besök på Gripsholms slott den här gången, det ligger så vackert vid Mälaren och är väl värt ett besök.



Mesta tiden var vi på golfbanan puh så varmt det var!



Självklart blev det lite shopping också, det finns flera mysiga affärer på gågatan. Jag köpte en vacker sjal, en riktigt lång och bred i tunt tyg och med en bred vacker spets.







När jag inte använder den som sjal har jag tänkt ha den som duk. Ser Ni mitt L , har trätt pärlor på en ståltråd såg idén i en inredningstidning.

Varma sommarhälsningar till Er alla!
Kramar Lena