Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg

lördag 4 maj 2013

Ljusglas och Cupcakes


Jag använder gärna gamla glas som ljusglas till värmeljus och eftersom jag tycker murgrönor kan användas till dekoration i alla lägen petar jag ofta ner ett blad eller två i glasen. 

Till dopet av lilla barnbarnet skulle det vikas servetter och på nätet finns det mycket roligt, hittade en vikning som ser ut som en dopskjorta eller dopklänning lite knixit innan jag kom på tekniken. Fick bli en liten rosett som fluga eftersom det var till en liten kille.


Jag fick förtroendet att hjälpa till med dukningen till dopkaffet och då använde jag mig av ljusglasen och gjorde små lite " barnsliga " blombuketter, ville att det skulle se ut som buketter plockade av små barn.


Efter det vackra och stämningsfulla dopet (det kom allt en tår i ögat) bjöds på en fin och smarrig cupcakesbuffé.


Massor av goda bakverk hade svärdottern och sonen bakat.


Och vackert var det också och mycket uppskattat.


Tror jag smakade på alla goa sorter kakmonster som jag är.



En stor dag att minnas för farmor och farfar och visst är det som man säger att få barnbarn är efterrätten i livet.

Och jag har nog inte hunnit berätta att vi nu också blivit mormor och morfar till en söt liten flicka. Så det har varit mycket nu ett tag, men så roligt det är och tacksamheten är stor.

Kramar Lena

måndag 29 april 2013

Blöjtårta


Ja har man inget annat för sig kan man ju alltid göra en blöjtårta!

Egentligen har det varit full fart här på alla håll och kanter ett tag och då är det roligt att koppla av med lite pyssel.



Jag utgick från ett kakfat i 3 våningar för att den skulle bli lite stadigt. Sen var det bara att börja rulla blöjor och fylla på faten. Knöt ihop varje blöja med ett smalt band och när faten var fulla satte jag band runt alla blöjor för hålla ihop. Nederkanten dekorerades med en pappersgirlang med söta kaniner.


Mellan varje fat petade jag in tygblommor blev lite som grädde, slutligen lite mer band och rosetter.


Klart!
Tog lite tid men var riktigt roligt, 


Lite cellofan och på plats på presentbordet på lilla barnbarnets dop.


Kram Lena