Visar inlägg med etikett Formex. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Formex. Visa alla inlägg

tisdag 21 januari 2014

Mera Formex


Var lite nyfiken på Odd Mollys nya koncept kuddar och plädar!
Och jag blev inte besviken, vackra kuddar och ljuvliga plädar.


Skulle mycket väl kunna tänka mig ett gäng kuddar och en och annan pläd.





Har problem med att kommentera hos er men jobbar på det och vill passa på att tacka för era fina och uppmuntrande ord.

Kram Lena

söndag 19 januari 2014

Kanske tillbaka!

 Några bilder från Formex kan jag väl börja med. Roligt med nya utställare på mässan,här bilder från Oscar& Clothilde så läckert.




Inspirationutställningen var mycket fin och inspirerande gick runt flera varv.



Har nästan glömt bort hur man bloggar och inte är det lättare från en ny läsplatta!

Kramar Lena

måndag 21 januari 2013

Mera Formex


Känns som om det var ovanligt mycket färg i montrarna eller också var det bara jag som behövde lite färg för att pigga upp mig.


Bilderna är från Olsson&Jensens monter, visst behöver vi lite färg nu när det är mörkt och kallt.






Nu lyser ljuskronan med värmeljus men min gode vän Örjan, Antique och Quriosashopen böjde sig ner för att ta en katalog slog huvudet i kronan och fick allt stearin över sig, inte kul så resten av mässan fick den vara släckt.



Även Miljögården hade en del färgstarka inslag, visst blir man glad av färg.

Ha nu en fin start på nya veckan!
Kram Lena

lördag 19 januari 2013

Formex Våren 2013


Long time since, ja jag vet men ibland hinner jag liksom inte med allt. Men nytt år och nya händelser, jag ser fram emot ett fantastiskt 2013. 2012 avslutades med en helt otrolig känsla och lycka, jag blev farmor till mitt första barnbarn en vacker liten kille som hela tiden finns i mitt hjärta.


Just nu pågår Formex en härlig mässa med massor av vackert och här kan man tanka inspiration även om jag tycker att det känns som om det är lite magert med nyheter.
Affaris monter är som alltid vacker och jag föll för den här vackra ljuskronan.


Många montrar bjöd på vårkänslor och växthusdrömmar.


Grönbacken interiör visade sitt vackra linne som jag alltid faller för.




Här är det gammalt och med naturlig patina, såg mycket nytillverkat  fint i gammal  stil men oj så dyrt det är, tacka vet jag gamla saker ofta billigare och med mer känsla.

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Lena

söndag 26 augusti 2012

Lite ringrostig

Bild från Nordals monter på Formex

Känner mig allt lite ringrostig när det gäller bloggandet, får ju skärpa till mig.
Ska försöka få ihop ett inlägg om vad jag ägnat sommaren  åt, blir nog rätt kort för här har det tagits lungt och beskedligt. Ibland är det skönt att bara vara och gå och skrota lite här och där.

Kramar Lena

onsdag 25 januari 2012

Ännu mera Formex


Har fortfarande mycket inspiration efter Formex och det behövs nu när det blev vinter jag som nästan började få vårkänslor. Dommo by Gawor hade som alltid en mycket fin monter.


Vackra Ljusstakar och ljus.


Gillar fåglar och dom här var så fina.


THG har länge varit favoriter hos mig tidlöst och klassiskt.



Det här får nog vara allt från Formex för den här gången.

Tack snälla för alla goa kommentarer jag blir så glad!

Kramar Lena

lördag 21 januari 2012

Mera Formex



 Rosenkelim såå... vackra hängde där på rad svårt att säga vilken som var vackrast alla var ljuvliga, vävda i Moldavien för så där 50 år sen.



PB Homes monter var som alltid superfin med massor av inspiration. Skulle gärna sitta under "himmelen" och njuta av något gott. 



Ser ni på bordet ligger det olivkvistar, olivträd och kvistar från olivträd fanns i var och varannan monter, kunde inte låta bli att tänka på hur många olivträd som klippts ner, men mycket vackert.


Det här bordet föll jag för stort och med ett vackert underrede i barockstil riktigt häftigt. Ja mycket på mässan är nytillverkat i gammal stil, kan ju bara konstatera att det är dyrare att köpa nytt än gammalt.



Vackra lyktor fanns det gott om och nya användningsområden, kanske ett litet olivträd.



Eller kanske vackert hopknycklade notblad det gillade jag och ska nog ta efter.
Formexmässan är väldigt stor men när jag kikar runt på bilder därifrån ser det ut som om det bara är ett fåtal montrar det verkar som om vi är flera som gillar samma saker.


En fin lördagskväll till Er alla!
Kramar Lena

fredag 20 januari 2012

FORMEX



Gårdagens besök på Formex var verkligen givande, hämtade massor av inspiration och såg så mycket fint att lockas av.
Who found Otto har alltid mycket spännande och deras saker är ju genuint gamla och fint matchade.




Hos Olsson & Jensen förälskade jag mig i den här fina lyktan,visst är den fin. Ja det fanns mycket fint i deras häftiga monter allt mycket lockande och snyggt arrangerat.








Ni kan tänka er att det snurrade i huvudet av idèer och inspiration. Dagens höjdpunkter var nog ändå mötena med bloggvänner blev faktiskt rätt många både nya och gamla. Som ni förstår hade jag en toppendag, blir nog fler bilder i helgen.

En underbar helg till er alla!
Kram Lena

onsdag 18 januari 2012

Behöver inspiration!


Ja så här rufsig ser jag nog ut nu för här pågår rensning och röjning ska bli lite mer ordning i butiken.


Så här putsas och fejas och reas för att få plats med lite nyheter.


Får allt ta och kamma till mig till imorgon för då är det Formex som gäller. Hoppas få massor av inspiration för det behövs just, nu sen blir det väl en del inköp även om det är rätt måttligt nu när jag jobbar med gamla ting.

Sen hoppas jag förstås på att få träffa goa bloggvänner det är alltid så roligt.

Ha det bäst!
Kram Lena