Visar inlägg med etikett Kök. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kök. Visa alla inlägg

lördag 3 november 2012

En dag som denna!



Har varit på kyrkogården idag och tänt ljus, så mycket folk och så många ljus helt  fantastikt och så vackert.

Ledig lördag hör inte till det vanliga, men så är det Alla Helgons dag idag. I övrigt har dagen ägnats åt lite städ och röj, himmel vad man samlar på sig samlare som man är. Alla mina korkar fick sig ett välbehövligt bad idag, varför samlar man på korkar?  Jaa, inte vet  jag men nån ska väl samla på dom!!

Kramar Lena

onsdag 24 november 2010

Lite grönt i alla fall


Hallå där ute i mörkret och kylan!

Nu går tiden alldeles för fort redan onsdag och vilken onsdag sen. Här snöar det från alla håll och blåser småspik, har redan sopat bilen fyra gånger idag och det blir en gång till när jag ska hem. Jag gillar visserligen vinter och snö men snön ska komma uppifrån och solen ska skina.
Ser att många av Er redan adventspyntat så fint, själv lyckades jag få på lite låtsasgrönt på lampan i köket imorse. Ja, jag släpade ner jullådorna från vinden också så ikväll ska jag dyka ner i dom för att se om jag hittar adventsljusstakarna.

Ha en fin kväll!

Kramar Lena

tisdag 16 november 2010

Bobiner



 Jag har fått några frågor om vad det är jag har där på bilden i min header.
Det är gamla bobiner eller spinnrullar som man också säger som är omgjorda till pennor. På en del sitter fortfarande tråden kvar riktigt charmiga tycker jag. För ett antal år sen var det populärt att göra olika saker av gamla bobiner 
t.ex. pennor, korkskruvar och lampfötter.

  

Min bobinlampa har Ni sett tidigare den ger ett så fint sken nu när kvällarna är mörka.




En skön kväll i novembermörkret önskar jag Er alla.
Snart blir det utlottning ser att jag snart haft 6 000 besökare det måste firas.

Kramar Lena



måndag 15 november 2010

Hyacinter


Igår lyckades jag äntligen få tag på ett par hyacinter som jag hoppas ska bli vita förstås. Jag har nog aldrig köpt hyacinter så här tidigt men jag har blivit så inspirerad av alla fina bloggar så jag längtar verkligen efter att få till lite adventskänsla. Ställde dom först på spelbordet men i den hörnan är det så mörkt så dom stackarna hade väl aldrig visat sina blommor. Så dom fick flytta till köksfönstret, men oj vad svårt det är att fota nu när det är mörkt nästan jämt.


Idag har vi trist väder det inte bara regnar det öser ner och jag som ska ut med vovven nu.

I mitt förra inlägg visade jag en vacker bild på rosor som många tyckte var fin och visst är bilden underbar. Men jag glömde att skriva att jag lånat bilden av Håkan som tar dom mest underbara rosbilder man kan tänka sig. Ni har väl kikat på hans blogg Maleviks Rosenträdgård. Äras den som äras bör!


Ha en fin start på veckan alla vänner!
Kramar Lena

onsdag 27 oktober 2010

Testar igen







Jag tror jag kommit på nåt!!! Det gäller liksom att klicka där bilderna ska vara inte bara masa runt dom som jag gjorde igår, för då bestämde dom själva var dom skulle vara. Sen var det ju lite konstigt att en bild bara försvann och blev en bokstav istället, den syntes på förhandsgranskingen men inte i inlägget? Så nu blir det spännande att se vad det blir av det här! Tur man är envis som en röd gris!
Bilderna kommer från en låda jag har på köksbordet, inte särskilt gammal men dekorativ.
Tack snälla rara för alla uppmuntrande kommentarer det värmer i höstmörkret ska Ni veta.
Kram Lena

lördag 11 september 2010

En liten hälsning


Vill bara skicka en liten hälsning så här på lördagskvällen, här har det en varit en lugn kväll med god mat och lite gott vin. Satte mig vid datorn för att koppla av en stund och kikade in hos goa Sanne Änglarnas Hus och fick inspiration att göra ett litet inlägg. Har ju en skärm i köket med änglar på.





Och till Er som inte redan somnat önskar jag en fortsatt trevlig kväll och till Er alla önskar jag en skön söndag!

Kramar Lena


söndag 2 maj 2010

Sköna Maj

Här har det inte varit tid för bloggande idag, inte så mycket i alla fall. Här har dansats runt i Orsadräkt hela dagen. Nåja  har inte haft Orsadräkten på sen jag var 6-7-år men önskar att jag haft en är ändå född i Orsa.
Grattis Kalle och hela kören Ni var och är bäst!
Men det får bli några bilder från rabatten under köksfönstret.
En vacker tulpan som öppnar sig för världen.
Mina älskade primula.

Massor av pärlhyacinter. Och en liten blå bland vintergrönan.
Men nu måste jag leta reda på en kruka till lavendeln ,dagens lite inköp.
Helgen bara rusade iväg och imorgon är det vardag igen, hinner liksom inte med.
Ha nu en fin majvecka!
Kramar till Er alla och Grattis Orsa Diakoni!
Lena