torsdag 30 december 2010

En rättelse


Måste göra en rättelse, skrev nog lite otydligt i förra inlägget. Jag gör inte collage i kameran vet inte ens om det går, jag gör collagen i Picnik.com som goa Lotten tipsade om. Och min kamera är en en vanlig digitalkamera som jag inte behärskar den står alltid på auto, men nu hittade jag ju instruktionsboken så jag kan kolla vad alla knapparna är till för.

Kom på att jag inte visat nån bild på min amaryllis, ni kanske kommer ihåg att jag hade ett fasligt sjå när den skulle planteras. Men efter sex veckor blev den så här fin, ja inte orange som den ser ut på bilden utan fint röd. Färgen beror nog på att jag inte har koll på knapparna på kameran, försökte redigera i Picnik men då blev den illgrön så det fick bli så här. Men jag hittade att man kan göra ramar så det fick bli en julram på årets sista julbild.


Ha det gott!

Kramar  Lena

14 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Tycker att du lyckats jättebra....blev ju stiligt med ramen runt fotot.

Önskar dig en fin fortsättning på året,
Kram Anneli.

barbrok sa...

Höll på att skratta ihjäl mig då jag så väl kände igen mig vad gäller kameraknappar och icke-lusten att behöva läsa instruktionsböcker. Tycker man har ju betalat för att det ska funka ändå! Kul att du gillade picnic, det används visst där jag håller på att bygga upp ny hemsida men har fått agg mot det då det inte fallit mig på läppen det heller. Upplyftande då man ser andra lyckas, då finns ju en chans i alla fall. Får bli ett nyårslöfte att bli bättre fotograf o redigerare! I morgon bär det av till kära Salnö!
Gott nytt år
Barbro

Roses & Angels sa...

Kikar in och önskar dig ett gott nytt år och tack för allt som du bjudit på 2010 och tack för alla fina kommentarer inne hos mig. Hörs nästa år igen STOR kram

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig ett riktigt Gott Nytt år Lena!

Nyårskramar till dig/ Therese

Viola sa...

Du får läsa boken för jag det är väldans skoj när man lär sig hantera kameran men det tar tid, här är en som vet...ha ett trevligt avslut, GOTT NYTT ÅR, kramen från Violan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är inte lätt det där med kamera, inställningar, skärpedjup, brännvidd, slutartid osv, osv. Jag köpte en systemkamera i somras och jag utnyttjar kanske en promille av de funktioner som kameran har. Nu har jag faktiskt gjort slag i saken och anmält mig till en fotokurs. Hoppas kursledaren har tålamod;-)

Jag tycker dina kollage och bilder med vackra ramar runt är jättefina. Ska nog kika in på den där länken.

Nu önskar jag dig en underbar nyårsafton och ett fantastiskt NYTT ÅR!
Kram,
Regina

Caja: sa...

Ja det här med kamerainställningar är ett sjå...det är rentutav jättesvårt och massor att lära...men kul ;-)

Natti/caja

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lena!
Önskar dej ett riktigt gott nytt år.
Ser fram emot ett nytt bloggår hos dej.
Allt gott inför det nya året.
Kram Anette

Skogslyckan sa...

Tack för all inspiration under 2010. Är glad att få vara din bloggvän! Ser fram emot ett fantastiskt 2011 och önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
Här kommer årets sista varma kram
från Pia

Penseldraget sa...

Hej
vill önska dig ett riktigt gott nytt år o tacka för att du kikar in till mig...ser fram emot att följa dig 2011
stor kram pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Ser fram emot och följa dig 2011
Varm kram
AnnaMaria

vardagsvitt sa...

Hej
Ha nu en riktigt härlig Nyårskväll.
Vi ses nästa år *fniss*
Gott NYtt År!!
Kram Marith

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Min antikguru ;)..som lär mig såå mycket!

Jag är så glad att jag "träffade på dig" här i blogglandia!!

Ett Gott Nytt År vill jag nu önska dig!!

Och ett Varmt Tack för all inspiration du bjuder på..

Vi ses under 2011!!

Kramis Sanne!!

Gårdsromantik sa...

。☆*☆ 。★。\|/。★。☆*☆。
☆ GOTT NYTT ÅR ♥ 2011 ☆
。☆*☆ 。★。/|\。★。☆*☆。



Önskar Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet