tisdag 15 februari 2011

Bestick


Idag är det många som visar sina fina bestick på bloggarna. Besticken på bilden är "Gammal Fransk", ursprungligen en fransk modell som tidigt kom att bli vanligare i Sverige än i Frankrike så fransmännen har kallat modellen "svensk modell". En rätt vanlig och fin modell som tillverkats  i silver från slutet av 1700-talet och senare även i nysilver.

Vill Ni veta vad just Er modell heter kan Ni gå in på memagab.se och se efter, alltid lite roligt att veta vad man har i lådorna.

Ha en fortsatt fin dag!
Kramar Lena

19 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fina bestick .Bara så himla fina.....Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Åhh så fiina dessa bestick var!!!
Kram Kathrine

Roses & Angels sa...

Helt underbara bestick du har.♥ Me love. Tack för din hälsning. =) Hoppas du hade en fin alla hjärtans dag du med. KRAM

Viola sa...

Plockar fram samma gamla silverbestick när jag vill duka extra fint, är så vackra, ha de, kramen

Farfars stuga sa...

Fina bestick!!

har tyvärr inget sådant i gömmorna men mina "finbestick" började min mormor samla på åt mig när jag var väldigt liten och de är trots att de inte är superfina mina favoriter då de är så mycket minnen i dem.

Kram Cia

Vit som snö sa...

Åhh så vacker den är skyltdockan du visar i förra inlägget!!!
Besticken idag är också vackra, precis den modell jag har:) Fast inte full uppsättning tyvärr så det spanar jag lite lätt efter på mina rundor;) Full uppsättning har jag av Tornedalbesticken, dom har jag fått av min mamma:)
Ha det gott!
Kram Cilla

Huset vid ån sa...

Så fina!
Älskar gamla bestick....

Hoppas att du fick en fin Alla Hjärtans Dag!
Kraam Therese

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka fina gamla bestick! Lite kul att få höra vad de kallas oxå:)

Önskar dig en bra dag!

Kraam Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina bestick! Det finns så mycket fina bestick i både silver och andra material, och man skulle använda dem lite oftare, kanske.
Kram
Marie

Vintage House sa...

Hej
Härligt fina och det är alltid lite roligt med historia.
ha nu en skön kväll
kram
sandra

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Elsa och Helena sa...

Underbart silver...precis den modellen man vill ha. KRAM Helena

Mitt Stugliv sa...

OjOj vad fina, riktigt ljuvligt stora och rejäla. Bestick är vackert.

Ha en fin kväll.
KramKram
Lotta

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vilka härliga bestick! gillar de där med fylligt. lite bulligt handtag!!..

Min yngsta dotter har tjatat på att åka till antikmässan och jag är inte sen på att "hänga på"..Vi åker troligen dit på söndag..får hoppas på att det finns något fint kvar då :)

Kanske ses vi! Ska hålla utkik!!

Kraam Sanne!!

Maria sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig helg kramar från Maria

Lilla Rummet sa...

De är så fina de gamla besticken. Letar förbrillt efter fina på loppis.
Önskar dig en fin helg.
Kram Britt

Anonym sa...

Lena-tjejen, sensuellt med bestick på bild? Ja ta mig fan, Du kan få till det med det mesta!

Love

Agneta

Black Iris sa...

Mmmm, så här fina bestick har då inte jag.

Kram Maidi

Roses & Angels sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig lördag KRAM