måndag 21 februari 2011

Antikmässan igen


Måste bara få visa några av mina favoriter från mässan, den här vackra byrån...


och det här vackra bordet med så fina stolar ....


eller den här fina snedklaffsbyrån så snygg. Bilderna är från Antikt och Inredningar i Rembos fina monter.


Ett av mässans höjdobjekt tycker jag är denna brudstol från slutet av 1700-talet knappt större än en barnstol. Så roligt att få se har bara sett liknande på bild förut, förr sa man ju att man gick i brudstol när man skulle gifta sig.
Brudstolen och annat mycket vackert kunde man se i Era Antiks fina monter.

För mig är antikmässan en möjlighet att få se alla dessa underbara föremål som man annars bara kan läsa om.

Ha en fortsatt fin kväll imorgon blir det utlottning av fribiljetter till Rum och Trädgårdsmässan här hos mig så kika gärna in igen.

Kramar Lena




 

14 kommentarer:

Vintage House sa...

Så mycket härligt och fint njuter:)
kram
sandra

Mitt Stugliv sa...

Kan inte se mig mätt på bordet, sååå fantastiskt.
Så¨mycket fint du visar från mässan.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Vit som snö sa...

Åhhh såna skönheter!
Jag håller med dej, den stolen var något alldeles extra! Fantastiskt vacker!!
Ha det gott! Kram Cilla

Fågel Blå sa...

Underbart!!!
Kram Kathrine

Roses & Angels sa...

Lovley med antika mässor kanske ska ta och besöka en sån nån gång. Så mycket fina saker. Ha en bra dag kram

Skogslyckan sa...

Härligt med antikmöässa! Kul att du visar bilder för oss som inte kan gå. Brudstolen fastnade jag speciellt för, vilken skönhet!!
Ha en fin dag!
Kram Pia

Mys och hemtrevnad sa...

kul att se så fina möbler...gillade brudstolen mkt..kramis semlan

Hanna sa...

Återigen vackra bilder från mässan, roligt.
Ha en fin tisdag.
kram
Hanna

Penseldraget sa...

Härligt att få njuta av dina vackra bilder...;)
kram pia

Maria sa...

Oj så mycket fint. En lisa för själen verkligen Kramar från Maria

Elsa och Helena sa...

Hej Lena! Vi måste vara födda i fel tidsålder?!! Allt, allt är vackert. KRAM Helena

Katta sa...

Jag är ju så sentänkt så jag insåg ju inte att det var antikmässa förrän på söndagkvällen jag, så den missade jag denna gång. Gillar verkligen den svarta snedklaffsbyrån, har börjat spana på nåt sånt. Mycket vacker brudstol. Kram Katta

Änglarum sa...

Hej tittar in! och wow villken brudstol så underbar.. ha en skön kväll♥ kramiz Jessica

barbrok sa...

ÅÅ vad fina saker du visar!!
Barbro