söndag 7 november 2010

Sköna söndag


Idag har det varit en lugn dag med bara lite småpyssel, ibland är det skönt att bara vara. Har fyllt på ljusförråden det går åt mycket ljus nu om man som jag är ljusoman.


Lite saker samlade på ett gammalt ärvt pelarbord lite slitet men mycket charmigt tycker jag.  Lampfoten i nysilver har stått på det här bordet i säkert sextio år ( ja inte hos oss då ) så jag tycker det ska få fortsätta vara så. Lampskärmen har jag knåpat ihop själv, den ser gul ut men är vit, det är svårt att fota nu när det inte är ljust många timmar på dygnet.

Tänk att man kan få plats med så mycket saker på en så liten yta, maken är alltid lite fundersam han tycker nog det räcker med lampan men det tycker inte jag, jag är väl ingen minimalist heller.

Ha nu en fin söndagskväll!
Kramar Lena

19 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Gokväll!
Så fina bilder från ditt lilla bord!
ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Lena!
Vad mycket fint du har där på bordet och vad duktig du är som kan sy lampskärmar, det verkar svårt tycker jag:)

Ha en trevlig söndagkväll!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det var alldeles lagom mycket saker, det blir ombonat och fint när det är lagom mycket. Bra idé och ha värmeljus under glaskupan. Och roligt att du är med i min utlottning, dina lotter ligger i lådan.
Varm kram
AnnaMaria

Viola sa...

Så vackra bilder från ditt bord, inte är vi minimalister inte..:0) ha en fin vecka som kommer, kram

Inspiration i vitt sa...

jaa det gäller att trycka ihop så mycket saker som möjligt i sitt hem, så är det när man gillar många saker hihi. Jag är lika dan men så ibland får jag ett ryck och gör mig av med en massa saker. men någon minimalist blir jag aldrig.
Många fina saker har du på ditt bord. Kram på dig/INgela.

Huset vid ån sa...

Hej Lena!
Vad mycket fint du har där på ditt bord....
Här går det också åt mycket värmeljus, vad skulle man göra utan levande ljus denna mörka tid!

Må så gott!
MåndagsKramar Therese

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jättesnyggt stilleben och jag håller med dig..inte minimalism..fy ;)!!

Ha det gott! Kram Sanne

Elsa och Helena sa...

Hej! Ja nu har vi avverkat Stockholm, håller med om att det är mycket folk och trångt. Dottern tycker det är roligt men jag undviker helst city! Är uppvuxen ca. fyra mil norr om Gävle men har bott här i många år nu:) Här ska du få en länk: (http://www.gestrikemagasinet.se/articles/view/team-gavle-anstaller-klubbchef1 om Gävle godtemplare, så visst verkar dom vara still "going strong". Oj då vad långt länken blev:) Helena Ps: Grattis i efterskott!

Hej Lena! Vilket vackert stilleben på bordet. Silver lampfoten är urtjusig och jag tycker du har gjort ett vackert stilleben. Om maken har funderingar kring länken så kopiera/blå den och lägg den högst upp i adressfältet. Då kan han läsa lite i Gestrike Magasinet.
Ni är då för för söta ni två!!! Hoppas födelsedagsbarnet blev nöjd med firandet i helgen.

Stor KRAM Helena

Unknown sa...

Inte kan man väl ha för mycket saker? Där har nog din gubbe inte riktigt fattat grejen med snygga ting man bara måste ha :).
Ser ingenting som går att rensa bort, allt är vackert och intressant.
Ha det bra!
Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu går det verkligen åt mycket ljus! Jag sätter fart på 8 vanliga ljus och 8 värmeljus varenda kväll... Maken börjar opponera sig över ljuskostnaden just nu... Men det blir ju varmt och skönt också, så då sparar man ju lite på värmen, eller hur?
Ditt stilleben är jättefint med alla grejerna, och det vore ju knappast ett stilleben med bara en lampa...
Kram
MArie

Hem ljuva hem sa...

Hej!
Ja hade jag kunnat skulle jag tagit hem alla katterna..men det finns ju gränser. Nu har de ju så bra på katthemmet där de får allt de behöver.
Så smart ljusförvaring du gjort, jag älska också att tända massor av värmeljus och mysa med en kopp te.
Jag tycker det blev fint på ditt borde, gillar inte heller den minimalistiska stilen..ska det vara ska det vara rejält :-)
Önskar dig en skön kväll
Kram Anneli

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Lena!
Vackra saker är viktigt att ha omkring sig. Mycket och många ljus är också viktigt. Jag tycker ditt bord är fint och håller med dig om ljus!
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Helena, The Swenglish Home sa...

Jag skrattade gott åt "jag är väl ingen minimalist heller". Nej, våra män kommer nog aldrig att förstå oss... ;-)

Mysigt att ha så mycket historia hemma, med lampan och bordet och sakerna - det ger allt en speciell känsla när sakerna har några år på nacken.

Önskar dig en fortsatt fin vecka och hoppas ni inte får alltför mycket av "snökaoset" jag läst om. Och än en gång, tusen tack för dina rara ord hos mig!

Kram, Helena, The Swenglish Home

Vitt hus med svarta knutar sa...

Minimalism är inget för mig, även om jag försöker då och då, så är det inte jag;-) Du har så fint på ditt pelarbord, vackra och samstämda ting.

Här har vi 15cm snö idag och ganska besvärligt väglag. Önskar dig en fin onsdag!
Kram,
Regina

Mosterfi sa...

Får mannen som han vill kan jag gärna ta hand om dina fina prylar:) Så fint du har arrangerat det hela...ser så hemtrevligt ut.
Kram Sofie

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt, stämningsfulla bilder!!!
Kram Agnetha

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lena,
Nä nån minimalist blir jag nog aldrig.
Så fint på ditt bord.Jag plockar också gärna ihop många saker tillsammans.Tycker att blir finare då.
Kram Anette

Katta sa...

Nej men herregud! Inte kan man gå omkring och vara minimalist när det finns så mycket snyggt att använda heller ;D Jättefint i allafall. Här förbrukas massor med ljus. Ha en bra helg, kram Katta

Anonym sa...

Vilket sött litet bord du har. Arvegods är bland det bästa som finns :)

Någon minimalist kommer man väl aldrig att bli, jag gillar inte den stilen, jag tycker inte den känns ombonad

Ha en bra helg!

Kram Lena