måndag 1 november 2010

Auktionsfynd


Ja fynd och fynd, jo det kan man nog kalla det mesta som fick följa med hem från lördagens auktion. Ja hem och hem det mesta ska till butiken, har liksom redan fullt hemma. Det blir lätt så när man älskar vackra gamla saker!!
Visar några av sakerna som jag ropade in det blev en del silver och nysilver, gallerskålen i silver blev jag särskilt förtjust i trots att den var lite skadad.
Så idag ska det putsas och kollas stämplar, det är alltid spännande att se om det går att tyda vem som har gjort föremålet och hur gammalt det är.

Ha nu en riktigt bra start på november, här i Stockholm har vi en gråmulen dag så det blir till att ta på sig varmt nu när vovven och jag ska ta en promenad.

Kramar Lena

14 kommentarer:

Fågel Blå sa...

MMM så mycket fint du hittat!!!!
Spännande med gallerskålen!!!!!
Önskar dej en ny fin vecka!
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Lena!
Finfina fynd o så snyggt du satt ihop fotona i inläggeet:)

Önskar dig en trevlig vecka!

kraam Jenny

Anneli sa...

Hejsan.

Alltid skoj med auktioner!

Fina fynd du gjort, gallerskålen var fin...

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Lilla Rummet sa...

Såå mycket fina gjort. Ljusstakarna var så vackra.
Ha en fortsatt härlig dag.
Kram britt

Elsa och Helena sa...

Hej Lena! Nej, vi ger inte upp. Har varit bortrest i helgen så jag har inte varit inne på bloggen så mycket. Men ska snart trixa till ett nytt "slita hår inlägg". Ja det var en nätt liten simma för ett hus i Kungsgården men där är väldigt fint:)

Jag har sommarstuga i Axmarby, en liten stuga som pappa byggde 1959, kan inte maken drömma om ett litet torp eller sommarstuga istället:) Många från Stockholm som har stuga där utåt...kära hälsningar till dig och maken!!

KRAM Helena

bakom berget sa...

Hej! Så mycket fina saker du har köpt! Ljusstakarna gillar jag. Jag kommer ihåg att min mormor hade såna.
Önskar dig en fin måndagskväll!
Kram Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina silvriga saker du köpt, skulle vara kul och besöka din butik. Är säker på att du har en massa fint där.
Kramar
AnnaMaria

Lotta sa...

visst är det kul med loppis och aktion ibland viger jag söndagen till loppisar myyys .Kraam Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har köpt.Önskar dej en skön kväll Kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Så vackert nysilver du kommit över. Jag har både sådana ljusstakar och en stor trearmad kandelaber. Ha en fin tisdag.
Kram Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Roligt att fynda på auktion. Här i stan har auktionsverket gjort om så att det bara är webbauktioner numera... Det är väl bra, men samtidigt kan man sakna lite den där spänningen på en "riktig" auktion, och sen det sociala också förstås... Det enda de har kvar på riktig auktion nu, är kvalitetsauktionerna. Men det är ju lite dyrare, så där brukar iaf inte jag kunna vara med och bjuda...
Kram
MArie

Unknown sa...

Vilka fina saker, synd att du inte har webbutik, du har verkligen "öga" för vackra ting.

Önskar dej en underbar kväll
Kramar
/Maggan

Mitt Stugliv sa...

HejHej Lena!

Åhhh vilka alster, så ljuvliga. Det var ett tag sedan jag var på loppis, har fullt upp med allt tycker jag.

Ha en fin vecka
KramKram
Lotta

Anna sa...

Vad roligt, min mamma har likadana ljusstakar! :) Hon har ärvt dem, men nu minns jag inte av vem... Jag undrar om inte hennes gamla släkting hade fātt dem som gåva av jobbet vid något jubileum eller något liknande...?