lördag 8 maj 2010

Sqvalp

Denna vårlördag med regn och blåst gick KTH:s Sqvalp av stapeln!
06.08 imorse började teknologerna sitt arbete med att bygga en farkost som skulle ta sig flytande runt en bana. 37 bidrag byggde och fixade för att få sina farkoster klara till 14.08 då det första ekipaget skulle i sjön.
Då öppnade sig himlen och regnet strilade ner men humöret hos deltagarna var på topp.
Här är några av bidragen!
Ett bidrag med enbart tjejer. Att dom inte frös ihjäl!!
Maskinsektionens bidrag

slutade så här!!




Pantbanken var ett populärt bidrag!




Göteborgare fanns också på plats.
Ja dom hade säkert en toppendag alla som deltog.
Vi föräldrar fick åka hem och tina upp så här blir en lugn kväll i tv-soffan inlindad i en pläd.
Till Er alla en skön Lördagkväll kramar Lena

20 kommentarer:

Lantligt i stan sa...

Kul att se bilderna! Fast lite otäckt med eldsvådan där! Förstår att du sitter omgiven av en filt efter detta. Ha det så mysigt i soffan!
Kram Anki

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka roliga ekipage, synd med vädret bara!
Kul att även Göteborgare hade hittat dit:)

Vi promenerade förbi det gröna staketet idag och jag kikade lite extra:) De har bara målat själva toppspetsen men deras staketpinnar är både längre och smalare än våra så hos oss kommer det se konstigt ut om vi inte målar nån centimeter ner..är ert oxå lite högre o smalare?

Ojdå 42 knappar att välja mellan på DVD:n..låter krångligt! Jag är urkass på teknikgrejer! (Fattar inte hur jag lyckats skapa en blogg,hihi!)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Unknown sa...

Men usch vad kallt det såg ut! Tack först och främst för din kommentar om verandan! Golvet är lärkträ och det är väl det som är vanligast att man lägger om det är med tak. Fast du kan lägga det på en altan utan tak också bara man oljar ordentligt.
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

jag har alltid tyckt att sådana här jippon är kul! Ännu roligare är det förstås om man har någon nära och kär med som deltar!! :)
Ruskigt kallt!! Är det oktober eller??!!

Har varit och gjort lite fynd på loppis ifag..har värmt mig lite!

Inget dopp ännu sonen med flickvän har tagit över baljan och de ville vara i fred ;)..

Får bli ett söndagsdopp!!

Ha det riktigt bra nu under resten av helgen!!

Varma kramisar ifrån Sanne..

Sussi sa...

Hej!
Nämen...går din son på KTH? Det gör min också! Han går på Maskin, första året.
Tyckte jag såg att du hade anknytning till Örebro....Där är jag uppvuxen! Flyttade till Stockholm 1976 för att börja på KTH, Maskinsektionen Hmmmmmmm! :o)

Kram
Sussi

Mys och hemtrevnad sa...

Hej bloggisvännen! Vilket roligt jippo ni varit på. Förstår att du behöver krypa upp i en filt för här är ju rena höstkylan trots majmånad...kramis semlan

Fågel Blå sa...

Hejsan! Åh så roligt alla verkade ha!
men huja vad kallt!
Önskar dej en fin Söndag!
Kram Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser kallt ut, men väldigt roligt. Lite dramatiskt också, det var otäckt med branden. Roliga bidrag, det är många som hittat på finurliga farkoster.
Ha en bra söndag
Stor kram
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Burrrr, Det såg välgigt kallt ut....Men det ser också väldigt roligt ut! Ha en sköön söndag med vackert vårväder! Kram Therese

Lisas torp sa...

Oj, vilken kreativitet, men säkert lite kyligt!
Kul att få se lite bilder!
Välkommen in i bloggvärlden, så fint du har det här! Kul också att du tittade in hos mej!
Fortsatt lycka till med bloggandet!
Kram
Lisa

Lilla Rummet sa...

Vad tråkigt att vädret inte var bättre i helgen när detta jippo anordnades. Här har vi liknande på sista april och heter forsränning och som går i Uppsala bland studenter.
Såg kallt ut med så lite kläder, hoppas de inte blev sjuka.
Önskar dig en härlig vecka.
Kram Britt

Viola sa...

Vilken härlig tillställning det verkat varit men vädret suck..samma här, kramen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha, ha ja det brukar vara inte så lite galet på sånna där jippon , kul !
Synd på kylan och vädret bara :-(
Kram/Lotta

Skogslyckan sa...

Ser väldigt kul ut, men kallt och blött..
Längtar så efter värme...
Kram Pia

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Tack för dina alltid så positiva o trevliga kommentarer! .....Kram Therese

Anonym sa...

Hej! Minns detta äventyr från min studenttid i Lund då vi hade ett liknande sjöslag på LTH. Fin blogg du har, första gången jag hittar hit. /Sofia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig fantasi, och vilka skapelser!
Kul!
Och jag såg ju att du har utlottning också, så då måste jag ju skynda att anmäla mig i det inlägget också...
Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hugaligen vad det ser kallt ut! Jag sitter här och fryser när jag ser bilderna. Det verkar ändå vara ett roligt evenemang med många deltagare. Ingen hade väl kunna tänkt sig att det skulle vara så här kallt i maj, när de gjorde planeringen.

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Vit som snö sa...

Godmorgon! Jaa som du såg vann du ett "tröstpris" hos mej:) Du kan väl maila mej din adress så skickar jag paketet!
Nu ska jag stressa runt i köket innan huset fylls av fikasugen släkt:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Huset vid ån sa...

Tack för titten..Hoppas att du får en bra dag trots vårvädret! Efter regn kommer sol....Må så gott! Kram Therese